Klassresa 6-7 mars - del 2

Del ett från klassresan hittar ni HÄR.

Ställde kl på 6 för att visa hänsyn till de andra som bodde i huset. Tänkte "ju tidigare jag går upp och fixar i ordning mig, desto senare behöver de andra gå upp, få mer tid på sig och slippa stressa". Det var bara en i vår grupp som var i frukostgruppen som var tvungen att vara på plats vid vandrarhemmet vid 6.50. Vi andra kunde fixa i ordning oss och plocka ihop fram till 07.10 då frukosten skulle serveras. Efter frukosten så städade jag ihop mitt och lite till, det är ju mest rättvist att göra en sak var så slipper en person gör 10 saker, eller hur? ;) *HAHA*

Så, sen vare bara att sätta sig i bussen igen och åka vidare till Gamla Uppsala! Där stannade vi (det var väldigt kyligt), tog en lite tripp och kollade på gravarna och sedan åkte vi och besökte Uppsala Domkyrka. Väldigt vackert, men sååå trött som jag var så kunde jag inte hålla ögonen öppna, tyvärr. På 3 timmars sömn orkar man inte mycket!



Bruttan Tiger och jag


Efter det så blev det lunch på något ställe. Fisk med skaldjur och ris och en ganska stor salladsbuffé. Efter fick jag värma mig med Roibos thé och 2 sockerbitar. Vi drog oss över till andra sidan och tittade på "Gustavianum" och den anatomiska teatern. Även där slocknade mina ögon och jag somnade faktiskt. Det var intressant men... jag snarkade till och med (oops..). Guiden var bra sen när jag vaknade och vi gick ner och runt om i hela muséet. Tittade på gamla saker och böcker osv. Sedan tackade vi för oss och gav oss iväg till bussen igen!

Somnade somnade somnade i bussen och det var gryymt skönt! Vi åkte vidare mot Skokloster. Det var ett slott som inte hade någon värme, så allt var superkallt även fast vi var "inomhus". Där tittade vi på tavlor på kungar, hästar, olika rum med sängar, coola tak, vapensamlingar och annat skit. Efter en timme typ, så hade alla frysit ihjäl och vi fick äntligen gå till en affär för att köpa lite mat. För mig blev det chips - muuuums!



Hus vid Skokloster


Hemresan var skön. Den tog ca. 1,5 timme och jag var hemma vid typ halv 7 eller något. Inte allt för många bilder blev det, men ganska många. Så förutom de bilderna som hamnade i inlägg 1 och 2 så kommer det säkert en bildbomb om några dagar, ni får hålla utkik ;)

Tack mestadelen av klassen för en underbar klassresa! Ni är den beeeesta! ♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Sv; Tack hehe :)

2012-03-09 @ 16:00:52
URL: http://weareodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -