Klassresa 6-7 mars - del 1

Hej!

Vi samlades vid skolans parkering i tisdags på morgonen kl. 08.30, fick skjuts dit så slapp jag bära alla väskorna själv! Tog en fin plats i bussen brevid min beeesta Elin. Bakom mig satt "the gang" ;) Hade med oss 3 lärare från skolan och den tuffa busschaffisen Krister.

Första stoppet blev Åkers Styckebruk. Vi gick en kall, men trevlig tipspromenad. Såklart var jag i Elins lag och vi promenerade runt och läste på skyltarna medans vi hade en liten photoshoot nere vid sjön (såååå typiskt vi!). 



Vackert vid sjön

Bussresan fortsatte sedan mot Strängnäs. Där har jag för mig att vi tittade på en sån där sak som blåser vind, eh... fan vad heter det? Kvarn kanske? Aja, efter promenaden runt "bullerbyn" så tog vi oss en fin lunch på Rogges hak (restaurant). Kyckling med grönpepparsås och potatis blev det. Till det serverades bubblande vatten och en stor salladsmeny och brödplock. Efter det så gick vi vidare mot Strängnäs kyrka där det var en utländsk guide som man knappt hörde vad han sa, det var sjukt irriterande? Aja, kyrkan var ganska fin i alla fall!



Lunch! Brödet var extremt gott, dock åt jag bara 1/3 av kycklingen, en potatis och resten sallad...

Sen gick vi en tripp till Ica Strängnäs, köpte en dumle glass, vidare till Ur&Penn och köpte ett par svarta och rosa solglajjor (sååå snygga) och sen tillbaka till bussen som tog oss vidare till vårt vandrarhem (Gammel Grömele) som låg någon timme bort ute i skogen. Jag och mitt gang fick det största huset för 6 personer med toalett och dusch. Riktigt skönt att dela rum med 6 pers man faktiskt gillar...

Vi fick ett uppdrag med att skriva en tex/låt till vår lilla melodifestivaltävling som vi skulle ha senare på kvällen. Vi knepade och knåpade ihop en liten text som skulle innehålla något idé- historiskt och alla namnen på gruppens medlemmar. Vi valde låten "I want i that way- backstreet boys"  och gjorde om texten till en jätterolig! (kan lägga upp den senare...) BTW, så vann vi tävlingen faktiskt senare på kvällen! Bessst!

Efter det så hade middagsgruppen gjort middag - det blev mumsiga tacos och alla blev supermätta. Fortsatte kvällen med prat, fika och massa roliga lekar. Efter ett tag fick jag grym huvudvärk och var tvungen att hämta alvedon, fortsatte att stå ute och prata med Johanna och Jacob medans de rökte. Sen gick vi in till Jacobs hak och spenderade resten av kvällen med mys, vin, pepptalk och kramar. Det var i den stugan som "allt hände", haha, det var fullt med folk och vi hade huuuur kul som helst den kvällen.


Egentligen skulle vi gå och sova redan vid 23:30 men jag stannade typ till näst sist och gick inte till min stuga förrän vid kvart i 3. Utan att sminka av mig, eller ta ut linsen, eller borsta tänderna, så bytte jag bara om till pyjamas och däckade direkt i sängen vid 3.

Del 2 kommer upp imorgon! "To be continued"....



Jag och Elin är coola brudar i bussen! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -