Nyttiga bars

God morgon!

Sitter och pluggar filosofi. Har just ätit lite lunch, en korv med bröd och ett glas juice. Pappa övar trummor så jag sitter ensam i mitt rum med öronproppar för att inte störas! :)

Tog min koffeintablett typ vid 11 idag och pulsen ligger på 100 nu, så sjukt segt och jag är helt skakig i kroppen! Brukar ju ta den vid 6 / halv 7 på morgonen och då blir det inte så mycket problem, knas...

Snart ska vi åka ner till affären och handla lite ingredienser till matbröd som jag tänkte baka idag och nyttiga bars. Hittade ett recept på internet (se nedan) och ett i vikt väktarnas kokbok. Får se vilket jag väljer, båda såg lita goda ut! :D

Powerbars av Jacob Wismar


2 dl havregryn
2 dl blandade nötter, fröer och kärnor
2 dl blandad torkad frukt
1 dl naturell yoghurt
2 tsk pepparkakskrydda*
1 msk honung
En nypa salt

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 110˚C. Grovhacka nötterna och den torkade frukten.
2. Blanda med resten av ingredienserna i en bunke. Blanda ordentligt till en ”deg”.
3. Forma till snygga bars.
4. Lägg dem på smörpapper och grädda dem i ugnen ca 1½ timme.
5. Låt svalna och rulla sedan in varje bar i folie eller papper. Förvara torrt.

 

Mumsiga, right? Perfekt mellis ju, bara 75 kcal per bar!


Kommentarer
Postat av: - Awa Gardi - Smakprov på det goda livet

Hej du! =)

Nu har jag för en gångsskull startat en "dagens blogg" eftersom jag inte gått med på länkbyten tidigare! Så gå kommentera gärna och få chansen att bli länkad inför min 800-1000 besökare! Ha en fin lördag :)



http://awagardi.blogg.se/2012/january/bli-dagens-blogg.html#comment

2012-01-28 @ 14:32:59
URL: http://awagardi.blogg.se/
Postat av: Blue

75 kcal per bar? Hur många bars blir det på en sats?

Du har möjligtvis inte näringsinnehållet för hela röran? :)

2012-01-31 @ 23:14:15
Postat av: Blue

Hur många bars blir det på en sats?

Du har inte näringsinnehållet för hela röran? :)

2012-02-01 @ 14:01:07
Postat av: elinita's

Hallå jag vill ju ha receptet på dina mumsiga bars du hade me till skolan ;D

2012-02-05 @ 12:00:58
URL: http://elinitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -