Klassisk kladdig kladdkaka

God morgon!

Nu har jag suttit i lite mer än en timme och kollat i gamla matlagningstidningar med roliga och goda bakrecept. Hittade en katalog från 2008 som hette "Cheesecake och kladdkakor"  52 mumsiga recept. Därifrån hittade jag en hel drös med roliga och goda recept och jag fick en massa inspiration till annat bakande! Hittade ett kladdkakerecept som verkade mumsigt. Här har ni receptet på en klassisk kladdig kladdkaka! Njut! :)

75 gr smör
3 dl socker
2 ägg
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
lite salt
2 dl vetemjöl



Ugn 150 grader i 15-20 minuter!

Smörj och bröda en form
Rör ihop socker, ägg, kakao, vaniljsocker och salt
Smält smöret och lägg i den andra smeten, till sist blandar du i mjölet.
Ta ut kakan när den är "tungt gungig" då är den kladdig och god.

Sila över lite florsocker på kakan så ser den vacker ut!

Servera varm som kall med grädde eller glass till! Om du vill ha bär/frukt till så rekommenterar jag hallon!


Kommentarer
Postat av: Felicia

inte helt fel du!



pusss

2011-11-01 @ 08:43:20
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: emelie svensson

svar: låter som en bra plan :D



själv ska jag hänga med en kompis oså ;)

2011-11-01 @ 11:00:23
URL: http://emeliiiesvenssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -