Asiatisk nudelkyckling



Det här goda receptet lagade pappsen och jag igår!

Eftersom att jag är sämst på att laga mat (kan bara baka..) så fick han styra och ställa lite i köket under vår matlagningslektion! :)

Som mannen i huset fick han skära i kycklingen (skulle aldrig göra de... blä!) Medan han gjorde de så försökte jag skala vitlöksklyftan och hacka den i bitar, men gjorde såklart fel.... Även när jag skulle skära paprikan så gjorde jag fel och pappa fick rycka in och visa hur det skulle göras!

Jag klarade i alla fall av att steka nötterna, koka nudlarna och hälla i solja och oljorna i maten. Proud to be me!

Ps. För er som är lite känsliga mot chili, ta en grön chili (mildare smak) eller ingen alls. Vi hade en halv, halv chili frukt i och det blev lagom starkt för mig (som också är ganska känslig)

Riktigt gott recept som jag säkert kommer att göra igen!

Kommentarer
Postat av: Amandasrader

Åh, det ser ju himla gott ut iallafall! jag älskar att laga mat och baka, det är ju så roligt.



Tack! Det är lite pyssel det där med att ta "självporträttsbilder" när man inte har något kamerastativ. När jag tog motljusbilderna vid fönstret

ställde jag en stol en bit ifrån fönstret, staplade upp en himla massa grejer på stolen tills det blev lagom höjd och ställde kameran på. Sen satte jag kameran på timer på ett par sekunder. :)

2011-12-11 @ 12:38:11
URL: http://amandasrader.blogg.se/
Postat av: Alexandra - styelalex ♥

gillar du att städa? <3

2011-12-11 @ 13:56:32
URL: http://stylealex.blogg.se/
Postat av: SOFIA

Tack för din värmande kommentar fina du, är otroligt tacksam! Ta hand om dig och ha en fin dag! KRAM

2011-12-11 @ 17:05:10
URL: http://bysofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -