Kulturhistorisk studieresa

Hejsan!


Jag har verkligen inte hunnit blogga idag, har sprungit runt hela dagen faktiskt! När jag kom hem från skolan vid halv 2 så var det bara att sätta mig i bilen och vända igen. Var tvungen att åka ner till centrum för att köpa lite godsaker och sånt tills imorn när jag och min klass ska på "klassresa" runt Mälaren. Vi ska åka buss i typ 2 dagar, så jag lär ju behöva lite energi i form av dricka, tuggummi, tidningar osv. Så av mig får ni inte höra förrän jag kommer tillbaka på onsdag kväll eftersom att jag inte har internet i mobilen och inte kommer ha tillgång till dator :/ Kanske lägger in något tidsinställt inlägg eller något!

 

Alla i klassen ska göra någonting roligt på resan och något praktiskt. Typ dansa, städa, diska osv. Jag och Louise fick stå för fikat och att ta undan fikat, rätt chill! Mammsen var snäll och bakade bullar och jag gjorde knapriga chokladkakor. Tror att Louise har bakat chokladbollar, mmmmums!

 

Hela kvällen kommer gå åt till att packa, bestämma kläder, duscha, ha inpackning i både hår och ansikte, fixa naglarna och ah, resten av kroppen! Får se om jag orkar våga håret också...


Såhär ser timeline:n ut för resan:

 


 

Kulturhistorisk studieresa

6-7 mars: SP09e + Claes, Lasse, Caroline

Program

Dag1

8.30               Samling på skolans parkering, lastning av buss

8.45               Avfärd från Danderyds gymnasium

10.30             Ankomst Åkers styckebruk

Tipspromenad

11.15             Avfärd till Strängnäs

11.30             Utsikt över Strängnäs

Lunch 12.00 (Hotell Rogge)

Stadsvandring, domkyrkan etc

15.00             Avfärd till Gammel-Gränome vandrarhem, 15 km NO om Uppsala

Frukt 15.30

16.30             Ankomst Gammel-Gränome

Installation, promenad i fornparken

Middag 18.30

19.30             Kvällsprogram med fika

23.30             Tyst

Dag 2

6.50               Frukostgruppen fixar

Frukost 7. 10, fixa ev mackor till eftermiddag

7.50               Städning, packning

8.30               Avfärd

9.00               Ankomst Gamla Uppsala, Kungshögarna

9.40               Avfärd till Uppsala

10.00             Ankomst Uppsala Domkyrka

10.10             Visning av Domkyrkan

Lunch 11.00 (”Basilikan”)

12.00             Museum Gustavianum och Anatomiska teatern

13.30             Avfärd mot Skokloster slott

juice, mackor i bussen 14.30

15.00             Visning av Skokloster slott

16.15             Avfärd mot Danderyds gymnasium

18.30             Ankomst Danderyds gymnasium


Tänk på inför resan…


Ta med dig

 

Frukost/mellanmål för tisdag förmiddag

Lakan och örngott (täcke och kuddar finns)

Varma kläder för kalla promenader

Praktiska skor

Tandborste, handduk etc

Varma tofflor eller inneskor?

Penna

Musikinstrument

Kamera

 

Rum och sömn

 

Du kommer att dela rum med 3-5 andra elever av samma kön.

Toalett och dusch finns i anslutning till gemensamma utrymmen.

Efter vårt gemensamma program på kvällen behöver vi sova ganska direkt. Uppstigning sker 6.30 och du måste vara utsövd inför en lång och innehållsrik andra dag.

 


 



Bjuder på en bild från photoshooten med Elin i höstas!

Kommentarer
Postat av: INGRID WENELL - Mode Stil Färg Inspiration

wow vad spännande!!

2012-03-05 @ 22:38:03
URL: http://ingridwenell.se
Postat av: Maria - Bloggdesigner

Vilken SÖT blogg du har (:

2012-03-06 @ 09:05:54
URL: http://photographybyristo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -