Helgkryssning till Åland del 1

I helgen var jag och familjen på kryssning till Åland. Klockan 6 gick Viking Line båten "Cinderella" från stan mot Åland. Min festoutfit bestod av min vita spetsklänning från H&M, Svart midjekärp med rosett från H&M, väska från Bershka och turkosa klackar från någon affär i Málaga.
 
Innan vi åkte hade vi beställt en "B-hytt", middagsbuffé och frukostbuffé. Jag älskar att åka på kryssning och bara vara med familjen, äta god mat, shoppa i taxfreen, ta en drink i baren och såklart kolla på alla bra framträdanden med band, kareoke osv. Och det var precis det vi gjorde i helgen också. Det var riktigt avslappnande och kul!
 
Höjdpunkten på middagsbuffén var all som hade med fisk och skaldjur att göra. Jag är inte alls så mycket för kött så på den fronten fick det bara bli några köttbullar. Annars dukade jag upp 2 tallrikar med gravad lax, sushi, sill, tomat, kokt potatis, ägg, pinjenötter och 3 olika slags rom. Den andra tallriken bestod av köttbullar med brunsås, räkor, minibläckfiskar och annat smaskigt!
 
Det fanns otroligt mycket till efterrätt också och jag ville inte vara så tjock av mig att jag tog 2 efterrättstallrikar också, så jag nöjde mig faktiskt med en och skippade glassen HELT! På efterrättstallriken fanns det minibrownie med hallontäcke, jordgubbssmoothie, färska jordgubbar med vispad grädde, kolasås och chokladsås, pannkaka med jordgubbssylt och lite godis. Snacka om att jag blev supermätt efter all den där jäkla middagen!
 
 
 
 
Del 2 kommer snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -