Vill du bygga muskler snabbt?

Vill du att dina muskler ska växa och bli stora så snabbt som möjligt? Hur många reps/set ska du göra? Med hur mycket vikt? Läs det här inlägget och du har svaren! :)

Du bör ha tunga vikter med få repititioner och träna de partier du är smalast vid. Få repititioner är 4-8 st. Om du orkar max 3 stycken repetitioner på 18kg hantelpress för bröst, bör du sänka vikten något. Om du däremot orkar 10-12 repetitioner på 12 kg bör du höja vikten. Jag brukar köra 10 reps och 3 set (med ganska mycket vikt, förr körde jag 12 reps och 3 set med mindre vikt såklart.

Förslag på träningsupplägg: (inte det jag kör)

Måndag: Ben, vader, mage

Tisdag: Bröst, triceps

Onsdag: Vila

Torsdag: Axlar, mage

Fredag: Rygg, biceps

Lördag: Vila

Söndag: Axlar, mage

Jag kör inte jättespecifikt varje muskelgrupp när jag är på gymet och kommer absolut inte att kunna göra det när skolan börjar, det blir för mycket plugg och för lite tid till annat, man måste ju prioritera sin framtid. :)

Jag brukar köra:

Uppvärmning/kondition:

15-45 minuter antingen gåband, crosstrainer,cykel, trappmaskin, skridskomaskin eller roddmaskin. Om jag kör 15 minuter så kör jag bara en av maskinerna, om jag kör 15-45 minuter så kör jag oftast 2-3 av maskinerna!

Pass:

Ett armppass (biceps,triceps,axlar)
Ett rygg/magpass (rygg,mage)
Ett Ben/rumppass (insida, utsida lår, framsida, baksida lår, rumpa)

 

 


Kommentarer
Postat av: Michan- Beauty by M

Hej snygging!

Just nu har jag frågestund i mig blogg om det är något speciellt du skulle vilja fråga mig ;D

Puss!

2012-01-09 @ 13:14:53
URL: http://texasplays.blogg.se/
Postat av: Emely Tuväng

Du börjar se riktigt lagom vältränad ut nu! Snyggt!

2012-01-09 @ 16:05:35
URL: http://www.emssan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -