Go Isadora! Fat vs. Skinny




Go go go Isadora!
Äntligen någon som fattar att det är OHÄLSOSAMT att leva som överviktig. En del kan inte rå för det, kan jag förstå, men de som äter sig till döds, det är ju bara sjukt? :O Igår åt jag liksom en knäckemacka och lite morötter till lunch, medans feta personer kan trycka i sig 2-3 portioner av mat? Usch!

Håller med henne om att den feta tjejen inte bara har former utan som sagt även stor del fett på kroppen, modellen är lite för smal men hellre se ut så än att vara överviktig. Punkt slut! :D



Pinsamt att jag har nästan lika smal midja som modellen.... ;)

Kommentarer
Postat av: Jimmie

Detta är den mest ointelligenta, mest bakåtsträvande, och generellt felaktiga text jag någonsin har läst. Kan du göra mig en tjänst att läsa upp det du skriver en extra gång innan du postar det, och värdera det en gång till. Tack.

2012-02-21 @ 11:16:29
Postat av: bella

Hej, gör du gratis design?

2012-02-21 @ 12:22:33
URL: http://pereiras.blogg.se/
Postat av: Gabbi ♥

Sv: Visst är dem! :D

2012-02-21 @ 16:44:16
URL: http://gabriellaita.blogg.se/
Postat av: Ida

För informationens skull kan man inte säga att modellen till vänster är fet! Det är den mest snea världsbilden du sätter upp här. Den rätta termen borde ju egentligen vara kurvig eller max överviktig. Fet är när du kan se valkarna hänga över byxorna etc (och egentligen när man har extremt hög BMI).



Att säga att tjejen till höger BARA är smal är lika fel det. Detta kanske är inkorrekt men hon är mer skelett än smal. Att du tycker att fitnesstjejen är snygg och ett bra ideal är bra för det är en bra kroppsform och framförallt hälsosamt.



Resten vet jag inte riktigt hur du fått för dig och tyvärr inget man kan göra åt heller men jag tycker i alla fall att fakta ska vara fakta. Samtidigt så tycker jag otroligt synd om tjejen som du har postat kommentaren ifrån för jag kanske inte håller med om det hon skriver men att du stryker över att hon har en ätstörning är så grovt fel! Det är väl inte konstigt att hon tycker tjejen till vänster är tjockare isåfall? Vore roligt om du kunde ta upp olika kommentarer så folk får se olika åsikter.

2012-02-21 @ 19:22:02
Postat av: Amanda

Asså herregud. Lite stött blir man, nog fan har jag hellre lite hull på kroppen än att vara så smal att revbenen syns. Hon är inte tjock. Mullig okej - men det är inte samma sak.

Men kör ditt race om att bli smal eller ja, du kanske föredrar vältränad. Som inte heller har samma betydelse.

2012-02-21 @ 23:27:23
URL: http://phototont.blogg.se/
Postat av: Sofia

Herregud, väx upp för fan! Om man är glad och mår bra, kan man vell ha vilken kroppsform som helst? Tycker det är oerhört kränkade att skriva sånt här!! Skärp dig, de här e endast pinsamt!

2012-02-22 @ 10:38:29
Postat av: Linnea

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! Är det påriktigt eller ett sätt att skapa debatt? Helt absurt vilket påstående!

2012-02-22 @ 12:23:03
URL: http://nennan.blogg.se/
Postat av: isadora

Alltså, jag kan inte annat än skratta åt dessa patetiska kommentarer. Det JAG menade med min kommentar och vad jag själv skriver om på min blogg (som den hälso-coach jag är) SÅ syftade jag på att det absolut INTE är hälsosamt att vara överviktig. Men, det är det självklart inte att vara underviktig heller. Det förstår väl vem som helst? Men, övervikt och fetma kan ge dig fler kroniska sjukdomar och liknande om man låter det gå för långt. Vilket får mig att undra hur folk kan vilja förstöra sina kroppar på det sättet. Jag menar, hur mycket bättre mår man med 10 kilos övervikt och mer till och med? Det är varken bra för ens inre organ och sedan ser man antagligen inte speciellt attraktiv ut på utsidan heller. Den som förnekar det, är bara dum.



Tjejen till vänster är kanske inte grovt överviktig, men en hälsosam kropp har hon då inte. Och du Ida, som tror du kan så mycket. Mitt "ätstörda" beteende har absolut inget med saken att göra då jag inte jämför mig själv med dessa kroppar. Och, jag vet fortfarande vad som är hälsosamt eftersom att jag jobbar med detta varje dag.

2012-02-22 @ 14:17:11
URL: http://isadoraekenberg.blogg.se/
Postat av: Josefina

Det är ohälsosamt på båda sidorna, dock ser den "fete" personen hälsosammare ut än den smala :) och de som äter ihjäl sig kanske är deprimerade vilket gör att dem äter mer. De finns kanske inte någon som säger/motiverar dem till att sluta äta så mycket och gå ner i vikt. Och överviktiga är inte fula, hon på bilden är faktiskt söt :S



Och du äter för lite. Man kan äta normalt och gå ner i vikt :) <3

2012-02-23 @ 11:03:37
URL: http://theepicones.blogg.se/
Postat av: Eloise millbro!

alltså linda helt allvarligt hur kan du ens ha en sån där åsikt? ¨så bara för att jag inte äter en knäckemacka till lunch är jag alltså fet? du kan fan gott veta att jag äter fanimej 3 gånger en normal portion VARJE DAG till lunch, ÄR JAG FET DÅ?! jag är fan den som är hälsosan och äter riktig mat till skillnad från dig. plus att tjejen på den vänstra bilden är sjukt snygg och kurvig, den andra ser ju fan ut som ett skellet. PUNKT SLUT.

2012-02-27 @ 01:14:48
Postat av: Niki

Men herregud!! Hon till vänster är inte överviktig, hon har fina kurver, platt mage dessutom, hälsosam och vacker. Medans hon till höger är anorexia smal och ser inte särskild njd ut häller.

2012-04-18 @ 23:37:32
Postat av: Alexander Svärd

Du Linda, är en sjuk sjuk människa..

2012-06-20 @ 09:02:46
Postat av: Blablabla

Linda, du är sjuk och Isabella man kunde INTE direkt ha gissat att du är en hälsocoach (vilket jag absolut INTE tror att du är)
Håller med Alexander!
Idioter...

2012-08-19 @ 18:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -