Matte C

Igårkväll pluggade jag matte eftersom att jag låg lite efter med den.

Jag har 2 x 70 minuters lektioner matte i veckan (måndag och onsdag) och varje lektion går vi igenom ett nytt "delkapitel". Vi har precis börjat med kapitel 1 och har gjort delkapitel 1.1 , 1.2 och 1.3. Från måndagen måste man göra uppgifter på delkapitel 1.1 tills på onsdag eftersom att mer än halva lektionen går ut på att läraren pratar och har genomgångar.

Det är iof väldigt bra att läraren har genomgångar efterom att dom brukar täcka det mesta av det man inte förstår sen när man räknar hemma och det går mycket lättare, men det sega är ju att ett delkapitel har 1-2 sidor med uppgifter och det kan variera mellan 10-15 uppg. man har att göra från varje måndag - onsdag eller onsdag - måndag. SEGT ! :)

Igår gjorde jag t.ex. uppgifter på delkapitel 1.2 och 1.3 (ca. 15 st) Och efteråt snurrar det bara en massa siffror i huvudet på en.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -