Finaste hyn står på menyn

- Hemligheten till ungdomligare hy handlar om hur din måltid ser ut!

1. Boosta huden med bär
- Jordgubbar, blåbär, björnbär, hallon och apelsiner innehåller massor av antioxidanter och låga halter fruktos.

2. Ät fisk 2 gånger i veckan
- Omega 3 är anti-inflammatorisk och lugnar irriterad hud. Ät fisk två dagar i veckan! Då kan du bland annat undvika finnar.



3. Se upp för sockret!
-Se upp med det gömda sockret! Om du är orolig för rynkor ska du hålla utkik efter gömt socker. Socker attackerar kollagenet och du vill ha kvar så mycket ­kollagen som möjligt, säger Jessica.
Färdig dressing, flingor, proteinbars och sportdrycker är några produkter där det kan ­förekomma mycket gömt socker. Äpple, päron, vattenmelon och ­vindruvor ­innehåller mycket ­fruktsocker och bör ätas med måtta!

4. Så kan du slippa akne
- Studier visar att mjölk, yoghurt och ost kan leda till en ökad risk för akne. Mjölk innehåller kohormoner som påverkar oss på samma sätt som mänskliga hormoner och gör att huden tillverkar mer olja och täpper till porerna. Få kalcium genom att byta ut till soja eller mandelmjölk!



Kommentarer
Postat av: denise von schrowe

jag har ingen aning om vad som försegår i huvudet på en som slår någon annan. Antingen är det något den själv ftt uppleft, eller aa jag vet inte :/

2011-09-19 @ 14:43:52
URL: http://denisevs.blogg.se/
Postat av: Michan- Skönhet och Makeup

Håller verkligen med om nummer 4!

Vet du varför man får finnar och andra problem av mjölk?

Människan är inte byggd för att dricka annan mjölk än den som kommer från våra egna bröst. Människan är egentligen naturligt intolerant mot laktos,men vänjer kroppen redan från ung ålder att tåla det.

2011-09-19 @ 15:03:25
URL: http://texasplays.blogg.se/
Postat av: Linn

Det du skriver om gömt socker känns viktigt! Jag äter heller en dressing jag har gjort själv där jag vet vad blandningen innehåller än en färdigblandad där det kan finnas lite av varje. Renare mat (fri från konstgjorda ämnen) tror jag är bäst!

Massor av vatten ska vara bra för hyn också! ^^

2011-09-19 @ 15:04:16
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på dig bruden nu har jag börjat blogga igen kolla in bloggen som vanligt kram på dig !

2011-09-19 @ 17:38:00
URL: http://lindakhazal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -