REC: MD formulations

Hejsan!

För ett tag sen så fick jag hem 2 helt fantastiska hudvårdsprodukter från http://www.skincity.se, kommer ni ihåg?
Md formulations skin perfection gel och md formulations moisture defense Antioxidant Creme hette produkterna och nu tänkte jag göra en strålande recension på båda krämerna!

Md formulations skin perfection gel:

Är en räddaren i nöden! Det är en lätt gel för behandling av acne och orenheter. Produkten innehåller både glukolsyra och salicylsyra som verkar antisepiskt och exfolierande. Gelén har dessutom anti-inflammatorisk effekt på uppblommande akne. Det bästa med produkten enligt mig är att den är dubbelverkande. Den arbetar i de undre såväl som de övre hudlagren och håller porerna öppna och rena. Den är parfymfri också (luktar typ sprit) och det är bra för de som är allergiska eller känsliga för parfym.

Appliceras 1-3 gånger dagligen på rengjord hud. Jag brukar använda den under min dagliga hudkräm och har redan efter en vecka märkt resultat! Min hud är mycket renare (dock är glansen kvar) och jag har inte lika mycket småkvisslor/finnar.

Innehåller 75 ml och är dryg vilket är bra eftersom att produkten är ganska så dyr. Inte något man går och köper varje månad liksom...

Pris: 439:-

Md formulations moisture defense:

MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Creme absorberas snabbt och ökar omedelbart hudens fuktnivå. Ceramider och essentiella lipider bildar en skyddande barriär som förhindrar TDWL (transdermal water loss) vilket ökar hudens fuktnivå och mjukhet. Krämen ger en underbart mjuk och behaglig känsla och antioxdanterna stärker hudens skudd och moverkar åldrande. Det bästa med produkten är att den ökar hudens fuktnivå med hela 86% direkt efter applicering! En väldigt bra sak med produkten är att den har långtidsverkande återfuktning. Lakrits och kamomillextrakt lugnar irriterande hud igen. Även denna produkt är parfymfri, men den har en svag doft av "brunutansolkräm". Krämen är oljfri- woho! Bäst för er och mig som har problemhy/fet hy, men funkar även till normalhy.

Appliceras på rengjort ansikte varje morgon och kväll!

Innehåller 50 ml.
Pris: 759:-




Tack Annica och Skincity.se för otroligt fina och bra produkter! Använder dem varje dag och är hittills strålande nöjd! Hoppas att hud-lyckan fortsätter! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -