Mitt favorit- thé

Hej hej :)

Jag har verkligen aldrig tyckt om the och trodde aldrig att jag skulle göra det i hela mitt liv eftersom att jag är så van och uppvuxen med varm choklad med tjock fluffig mjölk och chailatte med massa kryddor och varm mjölk. The är ju så blaskigt och bara lite kryddor och vatten tänkte jag...

... Men så tog jag hem lite thepåsar från jobbet och tänkte "nej men nu måste jag ju prova när jag är sjuk och allt" eftersom att mjölkdrycker blir man mer slemmig av och varmt vatten löser upp slem. Så jag provade det här theet och blev genast kär!

Théet smakar som äppelkaka med all kanel- och äppelsmak. Dock utan vaniljsås men... Det var huuur gott som helst så jag ska verkligen köpa hem mer av den här sorten :) Och på jobbet för några dagar sen så provade jag att göra thé och sen skumma lite mjölk och lägga ovanpå + lite kanel och det blev som en "fake - chailatte" med lite mer äppelsmak och riktigt gott det med!

Och julkänslorna bara flödar inom mig... jul jul kul kul överallt! Det är bara lite mer än en månad kvar nu ;)


Twinings of london - Apple, cinnamon & raisin.
Flavoured black tea

Brukar ni dricka thé? Vilken är er favorit? :D

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag STORälskar thé ! Jag brukar dricka grädde/champagne :)



Kika gärna in på min blogg och var enkelt med och tävla om en hel månads länkning samt en pyjamas !



Kram på dig !

2011-11-04 @ 18:32:12
URL: http://www.bonnenuit.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -