Earcuffs och klänningar

God morgon!

Gårdagens shopping blev ganska billig! På H&M var det mycket rea och jag hittade 2 festklänningar för 100 kr styck. Billigare än så kan det väl inte bli? Jag har ocksåt fallit för earcuff trenden som alla bär på nu. Mode ska vara mode och jag är också med på den här trenden ;)



Fin fladdrande vacker earcuff med ett hänge av vingar. 2 kedjor är bara sååå snyggt!

Du hittar ear cuffen på ur och penn för 25 kr!



Klänning 100:- H&M



Klänning 100 kr H&M

Den här ska jag nog ha på mig på fredag när jag och tjejerna ska gå ut! Den är jättevacker på och den sitter hur fint som helst på mig! Blev verkligen nöjd med köpet!

Fick dock pressa mig i en 36 eftersom att 34an var för liten och 38an var alldeless för stor. OMG! Jag har aldrig köpt ett klädesplagg i storlek 36,helt stört att jag var tvungen att göra det igår...! Blir nog att gå ner några kilon.... ;)

Kommentarer
Postat av: ida

gillar earcuffen:))

2011-11-08 @ 10:11:39
URL: http://iida.blogg.se/
Postat av: Jessica

* När blev du gravid och hur gammal är du och barnet nu?



Jag blev gravid när jag var 13 år gammal, och hon föddes två månader efter jag fyllt 14 år. Idag är Emilia som hon heter 8 år. (fyller imorgon)



* Har din tidiga graviditet påverkat dig och din gymnasie/skoltid?



Det är klart att den har, det var väl oundvikligt. Jag fick henne när jag skulle börja årskurs 8, så det året gick jag om då jag tog ett sabbatsår för att vara hemma med henne.



* Hur har graviditeten påverkat dig negativt/positivt?



Både positivt och negativt tror jag. Negativt då man verkligen ser att folk är så fruktansvärt dömande. Sen positivt för jag insåg att det var det bästa som hänt mig.



* Är du fortfarande tillsammans med killen du fick barnet med?



Nej det är jag inte. Dock är vi väldigt bra vänner.



* Nu i efterhand, känner du att ni kunde ha väntat med att skaffa barn eller kom det som en plötslig nyhet?



Det var ju inte direkt planerat så, ja, jag hade gärna väntat, och det hade jag också då.



* Har du fått något ekonomiskt stöd för att klara dig, bor du hemma eller i egen lägenhet?



Nej det har jag inte. Innan jag började jobba bodde jag hemma, och nu försörjer jag mig själv då jag har eget jobb bostad med mera.



* Känner du att du sticker ut från samhället i och med att ha skaffat barn i tidig ålder?



Nej det känner jag inte, kanske att jag gjorde det för några år sedan, men nu känner jag mig som vem som helst.



* Vad har du fått för respons på din blogg, positivt eller negativt?



Det är både och, en del tycker jag är dum i huvet andra tycker jag är stark.

Själv tycker jag att jag gjort det bra som klarat av detta, men samtidigt var jag ju ung och dum.



* Hur känner du dig som mamma? Är det svårt att klara av situationen ibland? Får du hjälp från kommunen, föräldrar, släkt, vänner?



Det är väl svårt för ALLA föräldrar ibland oavsett om man är ung eller gammal att ta hand om sina barn. Ibland är det bara lite för mycket, och då är det skönt att få lite stöd.

I mitt fall behöver jag inte det, då min dotter bor hos sin pappa varann vecka så har jag en ensam vecma och en med min dotter.



* Hur påverkades dina föräldrar när du blev gravid och ville behålla barnet? Tänkte du någon gång på adoption?



Dom blev helt klart chockade.. Men har alltid stöttat mig. Nej det gjorde jag inte.



2011-11-08 @ 10:53:25
URL: http://mammajessica.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hej . tänkte svara på frågorna du undrade om i min blogg :)



* jag var 17 när jag blev gravid med min äldsta dotter . han fylla 18 innan hon kom. Hon är idag snart 3 år (den 19 november) . jag fyllde 21 iår. Har nu även en till dotter som fyllde 1 år iår.



* jag läste på gymnasiet till dagen innan hon kom, läste klart 2 året på gymnasiet med lite undantag i vissa ämnen även efter att hon kom. Nu läser jag upp mina betyg på komvux så att jag kan få ett slutbetyg och sedan läsa på högskolan .



* Graviditeten har påverkat mig positiv, jag har vuxit som person, älskar det livet jag lever nu . Älskar att vara mamma och allt som hör till .

* jag är tillsammans med pappan till båda barnen :)



* Den äldsta var inte planerad utan en glad överaskning. Visst hade vi kunnat vänta men ångrar inte för en sekund att jag fick barn ung. jag har förgyllt mitt liv inte förstört det :)

* ibörjan bodde jag hemma några månader, sen flyttade vi till egen lägenhet, Nu bor vi i parhus(hyres)



*Inte fått ngn speciell respons. ingen negativ iaf :) .

Sticker ut från mängden gör man kanske lite, äldre som tycker att man är ung, men annars känner jag mig inte mer speciell än någon annan.



* som mamma tror jag och hoppas jag att jag är en bra mamma. givetvis kan man ha dagar som är jobbiga ibland men det kan man ju om man var 30 när man fick första barnet också. Mamma är ingen ålder utan något som man är.



* min mamma blev nog chockad först med sen blev hon jätte glad. Alltid funnits och stöttat mig. Adoption fanns aldrig i mina tankar.



Fråga om det är något mer du vill veta :) hoppas du fick lite bra svar iaf. bara å skriva å fråga som sagt.



Mvh Sandra

2011-11-08 @ 11:13:26
URL: http://karlekovervinnerallt.blogg.se/
Postat av: Kashaya

vad fina klänningar och superbra pris också.=)

2011-11-08 @ 12:22:03
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Visst kan jag bidra med lite svar :)



* När blev du gravid och hur gammal är du och barnet nu?

Jag blev gravid när jag var 17 år. Nu fyller jag 19 om en månad och min son är 11 månader.



* Har din tidiga graviditet påverkat dig och din gymnasie/skoltid?

Nja, egentligen inte eftersom jag läste vårterminen på distans under höstterminen. Tog studenten med min klass i våras.



* Hur har graviditeten påverkat dig negativt/positivt?

Bara positivt! Jag har blivit en öppnare människa och är inte alls lika blyg som innan.



* Är du fortfarande tillsammans med killen du fick barnet med?

Japp!



* Nu i efterhand, känner du att ni kunde ha väntat med att skaffa barn eller kom det som en plötslig nyhet?

Nej, jag ångrar inte alls att vi skaffade Alexander. Vi klarar oss bra trots att vi är unga.



* Har du fått något ekonomiskt stöd för att klara dig, bor du hemma eller i egen lägenhet?

Nej, min sambo jobbar och det klarar vi oss på. Vi bor i egen lägenhet.



* Känner du att du sticker ut från samhället i och med att ha skaffat barn i tidig ålder?

Nej faktiskt inte.



* Vad har du fått för respons på din blogg, positivt eller negativt?

Jag har inte så många läsare, kanske 30/dag i genomsnitt men den jag har fått har varit enbart positiv.



* Hur känner du dig som mamma? Är det svårt att klara av situationen ibland? Får du hjälp från kommunen, föräldrar, släkt, vänner?

Jag känner mig som den bästa mamman för just min son. Jag har inga problem med det alls och tycker inte det är svårt, jag bara njuter av varje dag. Självklart kan jag få hjälp av mina föräldrar om jag skulle behöva det men jag vill gärna klara mig själv.



* Hur påverkades dina föräldrar när du blev gravid och ville behålla barnet? Tänkte du någon gång på adoption?

De blev väl inte jätteglada men i och med att jag fixade skolan och vi klarar oss bra ekonomiskt tycker de bara att det är roligt nu.



Hoppas dufår nytta av svaren:)



2011-11-08 @ 12:23:03
URL: http://jagochliten.webblogg.se/
Postat av: BELLZOR

Örhänget var skitfint :) Får åka dit idag å titta lite :)

2011-11-08 @ 12:37:12
URL: http://bellzors.blogg.se/
Postat av: CLARA:)

Vilka vackra klänningar!

Och jag är helt kär i din earcuff :D

2011-11-08 @ 19:26:15
URL: http://writtenbyclara.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -