Sminktips! - Kajal




Kajal används som smink runt ögonen för att ge en mer intensiv blick.

Kajal finns i många olika färger, vanligast är svart, men även brun och grå är vanliga. Vit och blå kajal kan användas för att öppna upp ögat och ge klarare blick, helst på den undre fransraden.  Kajal appliceras på insidan av fransraderna, eller direkt under, och kan användas både uppe och nere.

Fråga:

Hur lägger jag kajal under ögat?

Först så köper du en bra kajalpenna och en bra pennvässare. Det kan vara svårare att jobba med en mjuk kajalpenna, så testa olika pennor i butiken innan du köper någon, en lite hårdare penna kan vara mer lättanvänd.

Jobba försiktigt nära ögat med kajalpennan. Först drar du ett svagt streck från ögats inre vrå och utåt, ungefär till ögats mitten. Sedan fyller du i det tills du känner att du fått den styrkan som du vill ha. Jobba sedan så att strecket är bredare i ytterkant och sudda ut kanterna. En vanlig tops funkar bra till det. Om allt lyckas så har du lagt en naturligt snygg suddad kajal under ögat!

Fråga:

Hur lägger jag kajal över ögat?

Det är i princip samma teknik som du kommer att använda. Jobba med svag färg i början och öka sedan om du vill ha mer och starkare färg och kontrast. Jag brukar börja i mitten, jobba mig utåt så att jag får en liten "vinge" som står utåt. Sen jobbar jag mig inåt till ögonvrån och får en tunn linje som knappt syns.

Jag använder mig av brun kajal till vardags (som ser ljussvart ut) som får en ljusare ton och kolsvart kajal till fest som ger en ännu mer intensivare blick.



Jag vet att folk gillar make up stores kajaler.

Själv har jag en från L'oreal.


L'oreal Paris - pencil perfect
Färg: cacao



riktigt coolt gjort

Bild 6310

den här är riktigt snyggt lagd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -