Bookies.se - sajten om vadslagning!



Så här ser hemsidan ut! - http://www.bookies.se

Att slå vad kan innebära många saker. Jag minns när jag var liten och  var med mina kompisar, då tävlade vi om vem som kunde springa upp och ner för backen fortast. Ofta var det jag som vann eftersom att jag var äldst. Vi hade då bestämt vad som låg i potten, ofta var det lite godis. På liknande vis har människor i alla tider slagit vad med varandra i olika former, om stort och smått. Att slå vad kan ju sägas vara ett sätt att spå i kommande händelser, eller att vara säker på att något ligger till på ett visst sätt och med något i potten tävla med den som hävdar motsatsen.

Det kan dels handla om sådant man kan påverka själv (”jag slår vad om att jag kan träffa skylten med en snöboll”), eller sådant som kommer att inträffa utanför ens påverkan (”ska vi slå vad om huruvida det blir en vit jul?”). Den moderna vadslagningen är ofta reglerad och kanaliserad genom olika vadslagningsfirmor, ”bookmakers”.

I takt med att världen digitaliserats och kommit in i våra svenska vardagsrum är det nu möjligt även för svenska spelare att få tillgång till en närmast oändlig mängd spelformer genom att teckna sig för spel på någon av alla bookmakingsajter på nätet. Dessutom har Svenska spel sedan Oddset infördes som spelform också utökat sina vadslagningsmöjligheter med spel på Lången, Matchen, Mixen, Bomben och diverse livespel, vilket gjort att utbudet ökat markant på bara något årtionde. Några av de mest kända spelsajterna i Sverige är Unibet, Expekt, Ladbrokes, Betsson med flera.


Jag själv har aldrig provat på bettingspel, men det vore kul att prova. Om man inte provar så kommer ju inget att hända, rightie? Jag skulle nog börja med att titta på och läsa om hur man spelar och sedan prova att betta och se om det gav något resultat! :)


Kommentarer
Postat av: louise

sv: haha nej tack :p vinner ändå aldrig!

2011-03-02 @ 09:12:27
URL: http://vmoslouiise.blogg.se/
Postat av: Simon Glimholt

sv; Kanske jag kan göra, men har du nån högupplöst bild då? =)

2011-03-02 @ 09:41:18
URL: http://simonpixel.webblogg.se/
Postat av: caiza

sv: synd att jag inte använder så mycket av sånna smycken.. då är det mest halsband :(



2011-03-02 @ 10:46:09
URL: http://caizawidin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -