Vad är egentligen betting?

Brukar du betta pengar på nånting? Kanske spelar du på nån sport eller hästar? Alla har väl hört talas om Harry Boy? :)

Men vad är egentligen betting?


Under de senaste åren är betting och gambling något som har ökat i människors medvetande och allt fler har även börjat intressera sig i saken. Men vad är då egentligen betting för dem som ännu inte har hört talas om saken? Betting handlar om att tippa eller förutsäga ett resultat kring något där man ännu inte vet utfallet, helt enkelt att försöka beräkna oddsens storlek för att en viss sak kommer att inträffa. Det vanligaste är att man försöker gissa ett specifikt resultat inom idrott och olika matcher. För att göra det hela extra spännande satsar man en summa pengar på det resultat som man tror kommer att inträffa. Är man nybörjare, kan det dock vara klokt att lära sig mer om det hela, men även lära sig mer om de sporter och idrotter där man förutsäger ett visst resultat, innan man börjar med betting och pengar.




Egen erfarenhet

Jag har aldrig bettat pengar, men jag har spelat på lotteri och det är väl en sorts betting i guess. Man satsar ju pengar för att försöka vinna på de där jäkla lotterna på Gröna Lund varje år men jag har dock aldrig haft turen och vunnit... Sen ser man alltid folk som går runt med 1x0,5 m stor Marabou choklad och man blir alltid lika avundsjuk och tänker "varför hade inte jag turen med mig idag...?"

Är det kanske våra primitiva förfäder som spökar i oss när vi spelar på hästar eller roulette? Det är naturligtvis svårt att veta, men det skulle förklara en hel del....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -