Fett är viktigt!

Om man vill bränna fett, måste man också även äta fett - men av rätt sort! Omättat fett från växtriket är bra, men härdade fetter är dåliga. Här är fet mat som du bör äta och sådan du helst ska undvika att stoppa i dig.




Omättat fett= bäst!

* Fet fisk ( sardin, lax, sill, makrill, tonfisk)
* Olivolja, rapsolja, valnötsolja, linfröolja
* Solrosfrön
* Soja bönor
* Linfrön
* Avokado
* Oliver (bläää.....)
* Nötter (muuuums....)




Mättat fett = sämre!

* Grädde
* Ost
* Smör
* Kött (?)
* Kokosmjölk




Härdat fett =  SÄMST!


* En del margariner
* Matbröd (surdeg = bättre alt.)
* Godis
* Glass
* Färdigmat
* Kex
* Chips
* Popcorn (som är sååå gott!)
* Tacoskal
* Pulversoppor (som jag TRODDE var nyttigt, men nehe!!)



Kommentarer
Postat av: Michan- Beauty by M

-Enkelt att tänka såhär.

Allt från animalier dvs från djur = dåligt. I animalier finns det kolesterol och dåliga fetter. Det finns INTE i vegansk och vegetarisk mat.



Allt veganskt och vegetariskt = bra.



Kött innehåller kolesterol. Människan dör av för mycket kolesterol = människor är inte gjorda för att äta kött :)

2011-12-06 @ 10:57:52
URL: http://texasplays.blogg.se/
Postat av: Lisa Radojewska

Hej! nu har jag haft en enorm pause på bloggen ! men nu är jag tillbaka som vanligt igen, hoppas jag! :)

allt bra? :) <3

2011-12-06 @ 11:54:30
URL: http://raawhr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -