REC: Arganiqa cosmetics - arganaolja



För ett tag sen så fick jag hem de här 2 små oljorna. En med naturell doft och en med aprikos.

Jag har testat båda två och tyckte bäst om den till höger, den med aprikos! Den doftar väldigt gott och man känner sig fräsch efter att man har använt den. Jag brukar använda den på morgonen runt ögonen eftersom att huden är såpass tunt där och kan ibland behöva en extra boost av Vitamin E och fukt. Jag tycker att ögonen får liv också om man vill gå osminkad, oljorna öppnar liksom upp ögonen och ah som sagt, man känner sig fräsch och inte så nyvaken längre. Oljan går även snabbt in i huden och man känner sig inte så flottig.

Det bästa med oljorna är de funkar på hela kroppen och på alla dess olika problem som acne, psoriasis, eksem , naglar, hår etc. Arganaoljan är även helt naturlig och innehåller inga tillsatser eller konserveringsmedel och är dessutom ekologiskt odlad.

Betyg: 4/5

Oljan är ganska dyr, 195:- för 30 ml och finns bara på internet vad jag vet.

Fakta från hemsidan

Arganolja (Argania spinosa) är en vegetabilisk olja som kallpressas ur de ekologiskt odlade arganträdens nötter. Forskning har visat att de som regelbundet konsumerar arganolja har ett lägre LDL-kolesterol ("det onda kolesterolet") och högre HDL-kolesterol ("det goda kolesterolet") än andra. De har även högre halter antioxidanter i blodet. Vitamin E är en viktig antioxidant som man får en signifikant ökning av i blodet vid konsumtion av arganolja. Denna ökning kan inte ses vid konsumtion av exempelvis olivolja.

Om du är intresserad av produkterna så kan ni läsa mer HÄR.

Kommentarer
Postat av: Alexandra♥

sv: Tack för tipset! ^^ Tyvärr hann jag se din kommentar lite sent :/



kram

2011-08-14 @ 10:17:19
URL: http://alexbloggis.blogg.se/
Postat av: Louise ♡ bloggdesigner

vad bra att det har kommit en till tjejfilm! har längtat! :)

2011-08-14 @ 13:12:37
URL: http://lollosshots.blogg.se/
Postat av: M

Aww vad du är gullig ! Tack !

Ja min sommar har väll varit helt okej haha !

Hur är allt med dig ? :)

2011-08-14 @ 14:17:13
URL: http://tjugofemtejuni.blogg.se/
Postat av: Anonym

läget idag? :)

2011-08-14 @ 14:30:43
Postat av: nettan

Tack för tipset, jag ska gå in och kolla på deras sida.



enkla nettan

2011-08-16 @ 11:02:16
Postat av: nettan

Tack för tipset, jag ska gå in och kolla på deras sida.



enkla nettan

2011-08-16 @ 11:02:19
Postat av: nettan

Tack för tipset, jag ska gå in och kolla på deras sida.



enkla nettan

2011-08-16 @ 11:02:41
Postat av: nettan

Tack för tipset, jag ska gå in och kolla på deras sida.



enkla nettan

2011-08-16 @ 11:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -