Rec: Tristan och Isolde

Den här recensionen ser ut som ett worddokument egentligen.
Men nu fick det bli att bara kopiera texten som jag har skrivit!

En recension på boken "tristan och isolde" som var väldigt tråkig att läsa, men hur kul som helst
att skriva, eftersom man skulle skriva den som "en skvallertidning" - mitt expertområde!


Isolde i bråk med väninnan Brangien!
Isolde var inte på humör av att bli förföljd av väninnan Brangien när hon försökte njuta av maskeradbalen på slottet Tintagel. Isolde ville dansa ensam och få alla killars uppmärksamhet. Då hettade det till mellan väninnorna och Brangien gav henne en rak höger. Isolde fördes till sjukstugan med lindriga skador.

Två kungligheter sågs svepa kärleksdryck!
Igår kväll sågs två vackra och ståtliga kungligheter svepa en kärleksdryck på ett stort fartyg på väg mot slottet Tintagel, där konung Marc väntade på sin vackra drottning, Isolde.
Ack! Stackars Marc. Hoppas att han inte får reda på att Tristan och Isolde är dömda att för alltid älska varandra, ända in i döden. 

Topp 5 – Hunkar
1. Marc
2. Tristan
3. Rohalt
4. Morholt
5.Skogsvaktaren


Isoldes kärleksdryck som läker sår


Ingredienser till 1 L:

* 10 gelé hallon
* 7 dl hallonsoda
* 10 droppar rosextrakt
* Kärleksört
* 1 dl rosévin
* Några myntablad till garnering

Tillagning:
Blanda allt i en skål. Rör om noga!
Häll i isbitar i ett glas och sila kärleksdrycken i
ett ljuvligt vinglas.
Tillsätt några myntablad till garnering och servera. 

Husdent- Vilse i skogen
Tristans hund Husdent var ute på vift i skogen i lördags natt. Han sågs vifta glatt med svansen även fast han hade sprungit bort från sin kära husse. När vi fann honom i skogens mitt, stod han och åt på någonting. Vi gick närmre för att se var det var han åt på.
Scooby-Doo kex! Sicken rackare Husdent är! Han är bara ute efter mat hela tiden.

Tristan gillar att resa, precis som Isolde!
Liten intervju med Tristan av Linda.

Hej Tristan! Trevligt att träffas, hur mår du?
- Jag mår väldigt bra, jag har precis vunnit Isoldes hjärta!
Det ser ljust ut för dig! Men du, jag tänkte fråga dig lite snabba frågor.
Vad gör du på fritiden?
- Jag brukar dräpa drakar, slåss mot män och resa väldigt mycket.
Favoritmat?
- Stekt fläsk med rotmos och grönsaker.
Vad hette ditt första svärd?
- Det hette faktiskt Rohalt, eftersom det var han som lärde mig allt!
Tack för den trevliga informationen Tristan, hoppas vi ses snart igen!

Isoldes
Innelista
1. Kärlek
Jag är så kär i Tristan. Jag kommer aldrig att sluta älska honom. Inte ens om vi skiljs åt i denna värld.
2. Juveler och guld
Kan man bli gladare än när sin älskade köper dyra juveler åt en? Inte jag i alla fall! Just nu är min favorit en smaragdring.
3. Resor
Att resa måste vara det roligaste som finns! Jag älskar att resa med båt på det blåsiga havet. Mitt hår blir så mycket vackrare då av solljuset och vinden.


Isoldes
Utelista
1. Isolde med de vita händerna
Varför ska det finnas två Isolde? Det är ju jag som är vackrast och helt klart bäst! En vacker dam måste ju räcka åt Tristan.
2. Brunetter
Eftersom att jag är blond, så tycker jag att alla ska ha blont hår. Ingen ska vara brunett!
3. Sjuklingar
Jag gillar inte när folk är sjuka, speciellt inte Tristan. Vardagen blir så tråkigt då. Usch!

5 tips till vitare händer!
Isolde med de vita händerna ger dig tips.

1. Doppa händerna i en skål med varm mjölk och honung. Tillsätt lite salt så slipper dina fingrar bli skrynkliga!
2. Ät väldigt mycket grädde med händerna. Ät grädde till varje måltid!
3. Bär vita handskar så ser dina händer vitare ut!
4. Doppa händerna i en skål med mjöl och vatten. Snart kommer dina händer att bli lysande vita!
5. Ta ett varmt bad och vila händerna med en handmask. Porerna kommer öppnas och allt smuts försvinner från händerna.



Såhär såg det ut egentligen! =)


Kommentarer
Postat av: Kashaya

Kul att du vill vara med och tävla, lycka till.=)

2010-12-01 @ 19:26:21
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -