Vad vill folk läsa om?

Jag satt och funderade lite på vad folk gillar att läsa eller skriva i bloggar.
Jag tycker inte det är så roligt att varken läsa eller skriva vad jag/ni har gjort idag eller vad jag/ni ska göra imorn, som typ att plugga eller städa eller vardagliga saker. Typ 75 % av alla bloggerskor är ju i min ålder 12-20 år (jag är 17 år) och alla har nästan precis samma vanor, vad är det för roligt liksom att läsa om andras liv som är precis som ens eget? Man går i skolan, man tränar, man shoppar, man lagar kanske mat, eller är med kompisar.
Själv tycker jag att det är roligare om man har bilder på det man shoppat i sin blogg, bilder när man har tränat och kanske gör någon god somoothie eller något annat som folk kan ta efter av så att man lär sig lite än att bara skriva ett inlägg "idag har jag tränat. det var kul. vi hörs sen. " det är ju skittråkigt, det kan man ju inte ens kommentera liksom!

Jag tycker själv att det är roligt att läsa om shopping, bilder på outfits, tutorials på smink och naglar och andra roliga saker, som man gör något kreativt av! Javisst, alla har inte samma intressen som jag, det förstår väl jag också men gör något kreativt av era bloggar! :) Det finns inget roligare än att skriva ett inlägg om t.ex. "Hur ditt hår blir vackrare" eller "Stärk naglarna såhär". Det är verkligen jätteskoj : att hjälpa andra, få respons tillbaka genom kommentarer och feedback och även sämre kommentarer kan man granska och se om man har gjort något fel, eller vad som skulle kunna ändras. Det tycker jag är roligare än att skriva "jag tränade igår, det var kul".
Såklart kan kändisbloggare skriva lite vad de vill eftersom de är ju redan kända och får sin blogg lästa av alla: vardagliga saker, och tips, alla läser det ändå! Men okända bloggare tror jag skulle klara sig bättre framåt om de skrev något som folk gillar att läsa istället för att berätta vad de gjorde igår.

Och ang. kommentarer som gäller "vill du vara med i min tävling" eller "vill du vara med i en frågestund" eller "vill du svara på dagens fråga" ? Jag tycker det är jätteroligt att få ta del av andras tävlingar, frågestunder och annat skoj som de har på sina bloggar, men det tycker inte alls många har jag märkt och det är tråkigt :/
Jag tycker att man kan kommentera så, det är kul och jag svarar på de flesta kommentarerna som jag får i min blogg, bara de inte är kränkande och bara man inte bombar med kommentarer så är det helt okej att fråga mig om dagens blogg, veckans blogg, tävlingar och dyliknande! Det är bara skoj :)
De som är snälla , de röstar jag på i deras tävlingar för att kanske hjälpa dem till en vinst, men de som bara bombar och är självsika, de tror jag faktiskt att jag skiter i! :)
Och som sagt, överdriv inte och bomba inte med kommentarer.

Jo justja..
Endel bloggerskor har ju bara det i huvudet.. att bli kända alltså, eller få mycket uppmärksamhet.
De kommenterar "fin blogg" på 500 bloggare per dag och skriver 5 inlägg för att komma med på "mest aktiva listan" på blogg.se 's framsida.. Är det rätt? Jag tror många stör sig ganska mycket på det, och det fulaste är ju när man bara skriver "tack" tillbaka, utan att ens kommentera något om det inlägget som man kommenterar i.
Jag kommenterar bloggar för att jag gillar inlägget hos folk och tycker det är intressant och för att jag verkligen tycker om deras header, eller att de har en fin blogg, INTE för att komma med på någon jävla lista och bli "känd" för att man är en falsk bloggerksa som bara skriver såna kommentarer hela tiden.. right.
När jag kommenterar brukar jag först svara på frågan som hon eller han har ställt i min blogg, ang. inlägget, sen skriver jag även en liten fin kommentar till det inlägget som hon eller han har skrivit så att man är snäll att kommentera för att de har lagt tid på sitt inlägg. Det är ju schysst, eller hur?
Jag vet inte riktigt vad ni tycker om det här, men om ni har lust kan ni ju slänga dit en kommentar!
dagens fråga ikon


Vad tycker ni är roligt att läsa om?
Och vad skriver ni själva om i era bloggar?


PS. Glöm inte tävlingen
http://lindshe.blogg.se/2010/august/tavling-vinn-nattlinne-fran-topladyse.html
DS.

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har inget emot erbjudanden om tävlingar eller sådant men oj va jag ogillar själviska bloggare som bara kommenterar inne hos mig om sina inlägg.

Om jag skriver i någons blogg att hon har en snygg tröja så kommenterar hon på min blogg TACK!

Sådant stör jag mig på!

2010-08-13 @ 14:48:05
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Isabel Hanna Lundkvist - Där drömmar blir till verklighet

sv: Tack så mycket! =)

2010-08-13 @ 15:18:04
URL: http://izahs.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vi som gillar bloggtävlingar! Gilla på facebook

Dela med dig tips på tävlingar och dina egna tävlingar!

http://www.facebook.com/pages/Bloggtavlingar/117785591607203

2010-08-13 @ 16:16:42
URL: http://josefineflin.blogg.se/
Postat av: Becka

Sv: Tack så jätte mycket! :)

Gillar din banner starkt!

2010-08-13 @ 16:32:34
URL: http://digochmig.devote.se
Postat av: Hanna

Hej! Du fråga om jag ville vara med och tävla på din blogg, och jaa det kan jag väl vara :) Om tävlingen inte är över så klart :S Men vad är tävlingen och i vilket inlägg står det om den?

Hörs :)



(svara gärna på min blogg, så ser jag det lättare!)

2010-08-13 @ 16:47:17
URL: http://ofhanna.devote.se
Postat av: Melina

Jag håller med till 100%! Jag tycker inte det är roligt att läsa om folka vardagliga liv när man har ett precis likadant själv. Dock är det lätt att falla in i det och skriva om sådant..

Tkr din blogg är jättebra!

2010-08-13 @ 17:11:58
URL: http://melinalilja.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag fastnar för bloggar som skriver vad det tänker och tycker om saker känslor m.m.

De kan ha likadant liv men helt andra känslor! Och kan tycka helt olika om samma sak. De är intresant tycker jag =D

2010-08-13 @ 21:37:06
URL: http://josefineflin.blogg.se/
Postat av: Frida Nyburg

Jag skriver nog tyvärr om saker som inte är så intressant för andra. Typ vad jag gjort och ska göra och så. Gå gärna in på min blogg och skriv vad du tycker om den.

Själv tycker jag det är kul att kolla på andras bloggdesign och bilder. Dagens outfit och mode och sånt.



Ha det bra



kram Frida

2011-03-06 @ 10:40:46
URL: http://fridasrunway.blogg.se/
Postat av: Johanna

bra tips! :) gillar inte heller folk som bara skriver: fin blogg..Tror att det är ganska individuellt vad man gillar att läsa, men tror de flesta håller med om att det är mer intressant med bloggar som har en massa bilder på schyssta saker eller recept och inspiration, än bildlösa inlägg om vad de gjorde i skolan.

2012-04-04 @ 13:18:53
URL: http://geminaarts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -