Lägga in ny penslar i PS steg för steg

Nu tänkte jag visa för er photoshop intresserade hur man lägger in penslar i photoshop med hjälp av en bild!
Jag har valt att använda denna bild:


Steg 1:
Öppna Photoshop och öppna en bild att använda som en pensel. Min bild är den ovan från den här sidan:
http://www.istockphoto.com/file_closeup.php?id=130023

Steg 2: Klicka på "markeringsrutan" i verktygsfältet och markera bilden du just laddade upp.



Steg 3: Gå till Edit/redigera -> Define brush preset/ definiera pensel

Steg 4: Namnge din nya pensel och klicka på OK.

Nu är penseln klar! :)
Klicka på "nytt dokument" och öva dig på att rita med din nya fina pensel!

Så här blev min bild:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt fin bild du gjorde! Kreativt:)

Själv har jag börjat lära mig hur man arbetar i photshop nu..:)

2010-08-28 @ 16:07:03
Postat av: elinita

Gu va kul grej!!!!! Men jag fatar inte hur man får fram den sen :P

2010-08-29 @ 22:49:49
URL: http://elinitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -