Letar recept!

God morgon på er! Har ni sovit gott?
Själv sov jag som en princessa :)

Vaknade för en liten stund sen och var hur pigg som helst... sov ju 10 timmar inatt och är helt utvilad! Väldigt skönt om ni frågar mig :)

Idag har jag ganska mycke att göra...

* Kommentera minst 100 bloggar
* Träna
* Plugga lite matte, läsa engelskaboken
* Baka och leta recept till kokboken för barn (projektarbetet)

Hittade ett jätteroligt recept med typ som en fyrkantig sockerkaka i långpanna (fyrkanter) med rosa glasyr på och hjärtan. De kallades "powepuffpinglankakan" och hade fanta exotic läsk i sig! Skojs tyckte jag :D

Sen hittade jag också nonstop kakor som är en klassiker för mig att baka. Men då tar jag nog mitt egna recept som mami har!

Recept: Powerpuffpinglankakan (mjölkfri och äggfri)
Bild lånad från Anneli, kokaihop.se

Hon har också andra varianter på kakan, t.ex. hulken kakan med cola i istället för fanta exotic!

Recept: Marängspöken
Bild lånad från lanteman, kokaihop.se

De här marängspökena tyckte jag var riktigt roliga! Man kan göra marängdjur också såg jag i en bok för ett tag sen! Riktigt roligt och barnsligt förslag :)

Recept: Kakmonstret muffins
Bild lånad från barbimustdie , kokaihop.se

Riktigt roliga chokladmuffins med "kakmonstret" Blå karamellfärg och strössel/kokos ser riktigt gott ut!

Har ni några roliga recept som är goda och lite sådär barnsliga så får ni gärna tipsa mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -