Sömntuta

Nu är jag vaken,nyduschad, sminkad och påklädd men det menas inte med att jag är pigg!
Om ca 50 minuter går min buss och jag ska hinna käka lite frukost och torka mitt blonda hår, och så.. blogga förstås!

Igår hade jag spanska prov, mycket likt nationella med en grammatikdel, en hörförståelse och en läsförståelse. Hörövningen gick ut på att man skulle lyssna på 2-3 meningar per "uppgitft" och höra årtal, siffror och km, det var sjukt svårt eftersom att det var på spanska man skulle höra och sedan skriva ner, gahh...

Sen läsförståelsen var grymt lätt, bara att hitta ordet som stod i frågan och leta lite i texten! Var som ett prov man skulle kunnat skriva i typ 9an :)

Och grammatikdelen var på alla verbformer, i alla personer och så sjukt många böjningar!
Dock kom bara 2 verb på provet.. Llover (regna) och dejar (lämna kvar).



Viva España !

Kommentarer
Postat av: Linda BT - 3barns tvillingmamma

Var med och tävla om ett halsband i min blogg innan du åker på semester och glömmer bort att anmäla dig!

Kram

2011-03-11 @ 07:40:40
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: MADDES

God morgon! Hur mår du idag tjejen?

2011-03-11 @ 09:48:10
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -