4 steg för en jämn och felfri hy

Mineralmakeup är perfekt för alla hudtyper och hjälper mot problem som akne, eksem och allt däremellan. Jag guidar dig till mineralerna som din hud kommer att älska.


1. Förbered

Rengör ansiktet och smörj in dig. Använd en créme med solskydd; även om mineralmakeup innehåller solskydd så räcker det oftast inte eftersom du sällan har makeup i hela ansiktet. Låt crémen sjunka in, annars fastnar inte makeupen jämt på din hud. En primer gör att makeupen håller längre och appliceras efter crémen och före din foundation. Applicera även din flytande concealer nu om du tänker använda en sådan.

2. Ladda

Knacka ut en liten mängd, högst en halv tesked, i locket till din foundation. Doppa borsten i mineralmakeupen, snurra den runt i locket och arbeta in allt i borsten. Skaka av så att ingen foundation syns på borsten!

3. Applicera


Svep borsten i små cirkelrörelser över ansiktet. Pressa borsten lite extra mot huden där du vill ha mer täckande och lätta på trycket där du vill ha mindre täckande, till exempel övre rynkor där mineralmakeupen har en tendens att lägga sig och förstärka linjerna.

4. Finjustera

Om du vill dölja någon blemma, använd en concealerpensel och arbeta in din foundation och pensla på. Fixera mekupen med en fuktspray eller borsta på transparenta Mineral Veil, id bareMinerals, 425 kr. Använd ett puderrouge eftersom créme, flytande eller gel kan göra att makeupen kakar sig!



Kommentarer
Postat av: Fredrika

Du ger så bra tips :) Tack

2011-12-18 @ 15:06:11
Postat av: JW Photography ♥

sv; Nu känner jag mig en aning dum. Kommer inte ihåg vad jag skrivit :o Varit uppe vart ?? haha.



Kram Jessica

2011-12-18 @ 15:10:17
URL: http://crossthehills.blogg.se/
Postat av: MADDISENJ

Bra tips där tjejen

2011-12-18 @ 17:17:08
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Cassandra

- Haha, okej! :)



Nej, jag har inte prövat. Bör jag pröva det eller klarar jag mig utan det?

Kram!

2011-12-18 @ 19:52:56
URL: http://elfmaaaan.blogg.se/
Postat av: therese

har du nåt tips för riktigt torr hy? mitt ansikte håller på att falla av typ....

2011-12-19 @ 19:48:02
URL: http://theresethunell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -