Kandidatlandet Turkiet

Turkiet kandidatland

Jag ska prata om Turkiet som är ett kandidatland, ett land som alltså ännu inte är med i EU men som gärna vill bli det.

Om landet
Det stora landet Turkiet är bron mellan Europa och Asien. Där Medelhavet möter Svarta havet ligger den gamla kultur- och huvudstaden Istanbul mellan två världsdelar. Större delen av landet tillhör Västasien, men Turkiet räknas ändå till Europa. Väntan på EU-medlemskap ser dock ut att bli lång. Turkisk politik präglas av maktkamp mellan statsideologin kemalismen och det regerande islamkonservativa partiet AKP. ????


Yeah det här är en liten kludd till min redovisning på Samhälle B som jag ska ha veckan efter lovet. Vi håller på med länder som är med i EU och en del kandidatländer, jag fick Turkiet :) Dock e jag för trött för att forstätta plugga nu så jag fortsätter mer imorgon tror jag när jag kanske är något piggare!




Kommentarer
Postat av: Emeliié

har du gjort Headern själv ? den är så fin!

2011-04-11 @ 22:05:14
URL: http://emeliieruukeel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -