Clayton's Pussyfoot

Första drinkinlägget, Jippie! :)

Jag vet inte riktigt när jag blev intresserad av drinkar men jag har hållt på sen i vintras ungefär. Gör ungefär en per helg om jag hinner (har ju så mycket plugg..).

Men idag tänkte jag visa hur man gör "Clayton's Pussyfoot" som är väldigt god och söt!

Du behöver:
Coca cola
Lemon syrup (sockerlag med citron)
Socker,vatten,citron
Saft från apelsin eller jucie.
Isbitar
Mixer eller shaker
Glas

Det här receptet kommer från boken Coctails av Joe Turner och i den boken räknar man inte "måtten" till drinkarna som man annars brukar göra.
1 mått är nästan alltid 25 ml.
Men i denna bok räknar man hur många "delar av glaset" som ska vara fyllt. Så 1/2 Coca-cola menas att halva glaset ska vara fyllt med Coca-Cola.
Hajar ni? Ni får gå lite på känn och räkna matte :)

I ditt glas (1 drink):
1/2 Coca-Cola
1/4 lemon syrup
1/4 saft från apelsin/juice
Skakas väl med is/mixas väl med is och häll upp i ett coctailglas.

 


 Recept Sockerlag


Kommentarer
Postat av: *Mette*

2010-05-10 @ 09:56:45
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: *Mette*

Hej Linda! Tack för din kommentar hos mig! Som svar på din fråga kan jag bara hänvisa dig till supporten hos Blogg. se - det är de som hjälpt mig med allt. Klicka bara på "Hjälp" längst upp till höger när du är inne i bloggverktyget.



Bästa hälsn Mette

2010-05-10 @ 09:58:33
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Pontus

Hej! grymt snyggt inlägg ju! det blev jätte bra!

du får lägga upp den rosa drinken också.. Pom Pom! hade gött! pussar och kramar

2010-05-10 @ 15:38:16
Postat av: Andrea

Hahha Claytons pussy :P som din pappa trodde det hette haha :P <3

2010-05-14 @ 12:34:03
URL: http://straawwberry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -