43.8 kg (- 4 kg)

Tror att min startvikt (när jag vägde som mest) var 47.8 kg. Då skämdes jag så mycket och var väldigt kritiskt mot min kropp. Det jag ogillade mest var nog att kläderna började bli för små och att mina lår och mage hade växt på sig sedan tidigare. Då förstod jag att; nu är det dags att göra något åt saken, jag kan ju inte se ut såhär liksom?

Så jag började ändra min kost lite, äta mindre och försöka äta nyttigare, men jag tog ändå inte bort godsakerna som lite choklad på helgen och bullar från jobbet. Det åt jag ändå men kanske lite mindre av. Åt mest sallad, morötter och knäckebröd till lunch i skolan men åt ändå en stadig frukost och bra middag plus lite godsaker.

Tränade som en galning gjorde jag i början men nu på sista tiden har jag varit väldigt lat och inte haft någon ork att göra något annat än att vara hemma och plugga typ. Lite tråkigt att jag ändå tillslut fastnade i "jag orkar inte träna - svackan". Det var då jag istället började äta mindre eftersom att jag inte var lika hungrig som jag brukade vara när jag tränade. Det säger ju sig självt lite; tränar man mindre gör man inte av med lika mycket energi och då behöver man inte heller ta in lika mycket energi. Även muskelmassan bryts ju ner och blir mindre när man inte tränar så jag tror att en stor del av vikten har jag tappat därifrån.

Igår när jag vägde mig visade vågen på 43.8. Det är en viktnedgång på 4 kg från i slutet på januari / början på februari. Att ha gått ner 4 kg på så lång tid är absolut inte för mycket. Det rekommenderas att man går ner 0.5 kg i veckan för att ha en bra viktnedgång. Midjemåttet har även minskats med 3 cm (från 63 till 60 cm)

Så, nu är jag mycket nöjdare med min kropp och tycker livet är helt underbart. Snart är sommar'n här och jag är då fanimej redo för beach 2012. :D



Thinspiration

Kommentarer
Postat av: linn

Oj vad duktig du är! Blev lite inspiration för min egen del där!:D

2012-05-31 @ 20:24:58
URL: http://bylinnskoglund.myshowroom.se
Postat av: Malin

Jag har gått ner 4 kg på 1 månad utan att ha tränat något.

2012-06-03 @ 21:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -