Såg jag konstig ut idag eller?.... 40+ som raggar?

OMG!

Idag undrade jag om jag såg konstig ut eller något på jobbet... Hade uppsatt hår i hairdonut och en ganska maxad sminkning med brun-bronzig suddning. Men det var så konstigt eftersom att alla stirrade på mig, var jättetrevliga och bara glodde och pratade med mig?

Jag blev helt chockad när en kille i 25 års åldern stirrade på mig VARJE gång jag gick och hällde upp kaffe eller ropde "nummer 182" . Det var en av 3 konstiga saker idag. Den andra konstiga saken var när 2 gubbar på 40 + var supertrevliga i kassan och ba " 2 latte " till min kollega som stod i kassan. Sedan skojade de till allting med "Oj var det ser 60 tal ut här, ja jag menar hon den där söta tjejen med uppsatt hår och allt, ser typiskt 60 tal ut" Hahah, jag kände mig inte LITE träffad när han sade det och jag gjorde deras lattar. När jag sedan gick ut med lattarna till dem så var de hur fachinerade som helst av mitt hår som var uppsatt i min hairdonut. De frågade hur jag hade gjort den och sa att det såg coolt och bra ut. Rktigt fräscht.... Visste inte om jag skulle bli smickrad, äcklad, generad eller ba...?

Den 3:e konstiga saken som hände idag var när en kille i 30 - 40 års åldern kom in och beställde en Tuborg (starköl). Sen satt han och drack den ett tag, sprang iväg och kom tillbaka efter en kvart typ och sa "Nämen, jag missade visst bussen och jag var här för ett tag sen, var snabb du var på att ta bort mina saker (jag höll precis på att ta bort hans stuff). Men då kan jag ju sätta mig och ta en öl till eftersom att min buss inte går förrän om en timme. Jag serverade honom en till Tuborg och han var väldigt trevlig och började prata med mig.

- Ja men hur länge har du jobbat här då?
- Tjaa, det här blir 3:e året jag jobbar, men jag jobbar bara helger och lov eftersom att jag går i skolan och så.
- Jahaaa, men vad roligt, du är alltså en sån där "extrajobbare". Aha vad roligt då...
- Ja, sa ja. Det är väl lite roligt, men jag går ju ut skolan till sommaren så, vi får se vad som händer då.
- Ja men vad bra, säger han. Det är ju så att du har inte tänkt på att börja jobba då eller till sommaren eller? För jag jobbar nämligen på ett boende för förståndshandikappade och är i stort behov av ny personal nu till sommaren för helger och kvällar.
- Men vad roooligt, svarar jag. Ja, jag har ju visst redan ett heltidsjobb till hela hösten men det vore ju roligt att byta miljö kanske.
- Ja men ta mitt nummer här då så kan du höra av dig, för det vore ju konstigt om jag tar ditt eller, ah du förstår. Visst, jag har ju flickvän men. Du kan ringa på mitt mobilnummer så kopplar jag dig vidare till min chef sen.

Bla bla bla.... En riktigt rolig men stressig och superkonstig dag. Kan fortfarande inte riktigt ta in allt som har hänt, men allting var verkligen bara SUPERförvirrat... Har nog inte helt förstått vad som har hänt idag, haha.

Superduperlångt inlägg som jag säkert kommer att skratta åt om några år när jag läser igenom det, hahahaha!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju verkligen efterbliven

2012-03-31 @ 20:59:06
Postat av: Linda

jag har bott här hela mitt liv ja :) får man fråga vilken skola du går i?:) jag går på österåkersgymansium :)

2012-03-31 @ 22:08:58
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: PHOTOS BY MADELEINE♥

vilken konstig dag! hahaha :o



vilken fin bild :)



kram & förlåt för en sen kommentar♥

2012-04-01 @ 09:16:03
URL: http://photosbymadeleine.blogg.se/
Postat av: PHOTOS BY MADELEINE♥

smaaaart tjej... glömde svara på kommentaren jag fick av dig med, men ja:



sv. jaa, det var en ganska maxad dag, gjorde mycket och fick mycket gjort :)



kram, och förlåt för ännu en kommentar, haha♥

2012-04-01 @ 09:17:41
URL: http://photosbymadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -