Viva España 2012 ! (del 1)

Har ju glömt att berätta om min semestervecka i Spanien! Har helt enkelt inte haft tid med det... Jobbet och träningen har varit ivägen lite för mycket!
 
Men vi började i alla fall på Arlanda i Stockholm ungefär vid lunchtid. Jag som har väntat på Starbucks i mer än ett år sprang snabbt dit när vi hade lämnat in väskorna. "Åhhh en frappuccino!" tänkte jag. Det var såklart väldigt svårt att välja vilken smak jag ville ha, men tillslut bestämde jag mig ändå för strawberry cream. Den var svalkande god och grädden var fluffig och söt! Mums :)
 
 
Strawberry cream frappuccino - Starbucks
 
Vi landade väl vid Málagas flygplats typ vid 4 eller något på eftermiddagen. Vi letade upp våra väskor och gick sedan till "brunos car rental" i ett garage för att hyra en bil. En timme senare var vi framme i den mysiga lilla staden Nerja precis vid kusten. Jag sprang snabbt upp till den nyrenoverade terassen och satte mig i den sköna soffan för att avnjuta den starka solen och titta ut över husen. Det är jättefin utsikt därifrån!
 
 
Supersköna soffan på vår takterass!
 
Den kvällen orkade jag faktiskt inte packa upp utan somnade på stört direkt efter middagen. Mamma offrade sig och fick packa upp lite åt mig istället medans jag soooov djupt! Dagen efter var jag väldigt utvilad och hur pigg som helst.
 
 
Rosa lakan och handdukar till tjejerna!
 
 
Dag 2 sken solen starkt. Jag klädde mig i lätta, luftiga kläder och öppna sandaler. Vi gick till en lunchrestaurant på stranden och åt en lite lättare lunch. Sen solade i några timmar tills vi var lite sådär småbrända! Det färgglada linnet och dipdyed jeansshortsen kommer från Gina Tricot.
 
 
Cola light med citron (standard) och en liten hamburgare med sallad till lunch.
 
 
Utsikten från "Europas hylla". Den lilla stranden som vi i år aldrig hann besöka. Men jag solade där många gånger för 2 år sen.
 
 
Vackra palmer fanns det gott om!
 
 
Och vackra blommor också... :)

To be continued...
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

sv: både bra och dåliga saker... så sådär :)

2012-06-27 @ 10:40:36
URL: http://mallemusic.blogg.se
Postat av: Mathilda Pettersson

ska också till spanien på måndag! är borta i en månad! :D blir väldigt taggad av bilderna! ^^

2012-06-27 @ 11:27:55
URL: http://mathildabloggar.blogg.se/
Postat av: s

åh hatar den också ! fattar typ ingenting på den NYA blogg.se :/ <3

2012-06-27 @ 11:53:07
URL: http://moshiz.blogg.se
Postat av: Camilla

Hoppas du hade roligt i Spanien!

Sv: Ja, jag tycker också att det är bättre att svara på kommentarer såhär :)

2012-06-27 @ 13:37:04
URL: http://whereweare.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -