Första träningspasset på 3 månader

God morgon bloggen!
 
Under midsommarhelgen fick jag ångest över att inte ha tränat på mer än 3 månader. Har haft svårt att äta frukost på morgonen osv och inte haft ork till någonting. Men i helgen sa verkligen kroppen stopp. Jag fick en kick och kände "nu har jag all energi i världen, nu måste jag fan ta mig samman och träna". Så igår satte jag mig i bilen med träningskläder på för första gången på 3 månader. Jag fyllde på vattenflaskan på gymmet och gick och ställde mig på rullbandet.
 
Det kändes väldigt ovant att gå på rullbandet. Jag tog det väldigt försiktigt i början eftersom att jag har varit slapp, lat och inte haft någon ork i världen till att träna eller aktivera mig. Så jag gick i 20 minuter och sprang i 10 minuter. Totalt blev det nästan 4 km och 200 kcal bortbrända! Efter det så tog jag det ännu mer försiktigt på gymmet. Jag märkte snabbt att jag hade tappat styrkan i armarna, men att jag fortfarande hade formen på musklerna kvar ganska bra. Hade sänkt nästan alla övningar med 2-3 kg. :/
 
Övningar jag gjorde idag:

Bicepscurl
Tricepspress
Hantellyft åt sidan
Shrugs med hantlar
Sidoböj med hantel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -