FAT vs. SKINNY - vilket jävla pladder...



Vilket jävla tjat om tjock, smal, ideal det har blivit på FB.... Tycker synd om alla som "gillar" den här bilden och tror att tjejen till vänster är snygg? Inte enligt mig i alla fall, dock säger jag inte att tjejen till höger är så hälsosam hon heller. Den ena är för tjock och den andra är för smal.

Idealet för mig är en tränad fitnesstjej med synliga muskler, smal midja och hälsosamt uppbyggd. Den tjocka tjejn på bilden har inte muskler på sin kropp, hon är uppbyggd av fett. Man ser ju att hon har för stora lår och att lovehandles sticker utanför på sidorna, hon till vänster har ytterst lite muskler, men har för låg kroppsvikt.

Som sagt idealet för mig är varken eller av dessa 2 bilder utan ett mellanting som man tydligt ser muskler och hälsosamma drag på, typ den här bilden....



Hon är smal, men inte för smal, hon har muskler och det syns, hon har knappt något fett på kroppen och det ser bra ut! :D Hur många tonårstjejer skulle inte döda för de här kroppen? Yes, jag är nästan där!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjejen till vänster är INTE tjock. Alla är byggda olika och alla kan inte se ut som tjejen längst ner. Hur kan du se att hon uppe till vänster "bara är uppbyggd av fett"?!

2012-02-20 @ 13:47:24
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Tjock är väl att ta i? Hon är ju vrålsnygg och har kurvorna på helt rätt ställen. Tycker folk lägger alldeles för mycket tid på att kritisera andra överlag. MEN varför är det så jäkla viktigt att vara "snygg" och vem sjutton bestämmer vad "snygg" är?

2012-02-20 @ 13:52:07
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: J e n n s a n s v ä r l d ♥

Jag tycker det är lite sjukt att du påstår att tjejen på bilden till vänster är tjock. Det är väl mer vad man klassas som "normal" idag? Hon lär väl ha ungefär strl M i kläder och det är allt annat än tjockt. Bilden till höger anser jag är sjukligt smal, på gränsen till anorexia...

Alla tycker ju olika, men om man tittar på BMI och liknande värden så är det en helt annan uppfattning om smal/tjock än vad dagens ideal är.

2012-02-20 @ 15:08:58
URL: http://jennsansvarld.blogg.se/
Postat av: Kattis

Håller helt med om att ditt ideal är bättre än den tunna fågelungen på övre bilden. Man mitt ideal ligger nog nära den "tjocka" tjejen, men det beror ju på vilken utgångspunkt man har kanske! Tror dock att den "tjocka" tjejen har avsevärt mycket mer muskler än hon "som inte ätit på tre veckor"! Men nog är muskler mer värt än både fett och "skinn och ben".

2012-02-20 @ 15:55:29
Postat av: Gabbi ♥

Sv: Okej :) Kraam!

2012-02-20 @ 16:15:28
URL: http://gabriellaita.blogg.se/
Postat av: isadora

Förstår absolut INTE hur man kan vilja se ut som tjejen till vänster? Ser ju inte direkt hälsosam ut.. Nej usch. Inget fel med former, men det där är mer än bara former. Modellen är kanske för smal ja, men hellre det än att se ut som en överviktig person. Nu är det kanske fel av mig med ätstört beteende att säga så, men, tror inte att en enda människa egentligen mår bra av att se ut sådär.. Eller, vad tror du? :)

2012-02-20 @ 20:05:45
URL: http://isadoraekenberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltså är du seriös med detta inlägg?

2012-02-21 @ 17:48:39
URL: http://magdaolofsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

^

2012-02-27 @ 14:14:23
Postat av: Förvirrad tjej

Jag förstår INTE hur du kan vilja se ut som tjejen till vänster(isadora)??!! Hon ser ju ut som ett lik som kommer falla ner och dö vilken sekund som helst!! Jag skulle hellre vara den större tjejen, och jag skulle fan vara jävligt stolt om jag var så stor och så jävla snygg som den tjejen ändå är!



+ en jävla knäckemacka och morötter till lunch är för lite! du måste äta mer annars kommer du se ut som modellen om några månader -.- just sayin



2012-04-08 @ 16:53:51
Postat av: marthina

du är mest lik hon lite större tjejen.. kanske därför du känner att det är lättare att gilla den extremt smala kroppen.

2012-05-09 @ 02:05:16
Postat av: Anonym

Ni kan inte säga så här: vardör vill dubse ut son hon till höger? Hon till vänster är inte ful! Hon sa inte att hon var FUL.
hon sa att hon vill vara den som är där nere vilket sim är i mitten av dom två.
Det är HENNES åsikt, lev med det.

2012-08-16 @ 20:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -