Projektarbete - kokbok



Se så mycket gott jag och Louise har bakat under detta år vi haft projektarbete. Visst ser allt kalasgott ut? =)

Jag räknade ihop alla recept jag har på min dator idag och fick det til 27 recept. Sen hade jag bilder på lite annat som Louise har recept på och hon har även fler bilder. Så grymt mycket har vi fått ihop under det här året och det har varit jätteroligt att jobba med att göra en kokbok för barn som projektarbete.

Rad 1: Underbara chokladbollar, Gräddtårta, Dumlekakor.
Rad 2: Kalasiga brownies, Kokosplättar, Rika riddare.
Rad 3: Puttes blåbärsrutor och Daimrutor, Pepparkaksmuffins, Stålmannens bål.

Som sagt är detta bara en BRÅKDEL av allt vi har gjort! Snart ska vi ju också börja tänka på att trycka upp boken, bestämma färger, form, typsnitt och ha en trevlig stund tillsammans. Tror att det kommer ta grymt lång tid att göra kokboken färdig, men det blir roligt ändå! :)

Vad gör ni som projektarbete? :)

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Åh, så gott det ser ut! Riktigt bra projektarbete :D

Jag och en kompis hade först att vi skulle samla in pengar och sedan skänka det till Barncancerfonden med sedan hoppade hon av i slutet av Januari och då stod jag ensam kvar.

Kram på dig.

2012-04-01 @ 20:09:10
URL: http://elfmaaaan.blogg.se/
Postat av: You know who

Vi måste fan göra om de där brownisarna nån gång ;) jag kan seriöst dö av matkoma från dem!

2012-04-02 @ 14:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -