Nationella i Sv B

God morgon!

Idag skriver alla 3:or i hela Sverige nationella i Sv B. Jag går i 3an, altlså är jag en av dem...

Inför NP SVB så har vi fått ett texthäfte på 30 sidor som man skulle läsa innan som förberedelse. Idag på provdagen får vi ha det häftet och ska skriva en uppsats (krönika, debatt, repotage eller något) och referera och citera till texterna i häftet. Tror det kommer bli en superduperjobbig uppgift med tanke på att jag är sämst på att skriva ren svenska och för att skrivtiden är 8-13 (5 timmar).

Har alltid varit bra på att komma på saker snabbt, har bra fantasi och kan skriva roliga texter, men det är just svenska språket och upplägget av en text som jag alltid har failat på och pga. det fått "dåligt" betyg. Men men, vi får helt enkelt se hur det går idag, går det inte så bra så har jag alltid "jag gjorde i alla fall mitt bästa" i baktanken, mer kan ingen begära av mig.

Har bunkrat upp med Redbull, pastasallad, macka, frukt, center och drickyoghurt! Blir nog en smaskig skrivstund utan skrivkramp och jag ska få i mig all den där maten på 5 timmar!

Ni får önska mig lycka till, så önskar jag er där ute lycka till! :) ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -