Benrangel och underviktig

Igår när jag tittade mig i spegeln blev jag nästan rädd. Har inte märkt den "stora" skillnaden på min kropp från innan jag gick ner i vikt och nu, har bara märkt en liten del typ att magen blivit smalare, att revbenen syns osv. Men igår såg jag verkligen hur benig jag har blivit. Höftbenen sticker fram och nyckelbenen har blivit tydligare. Tycker iof att det är väldigt vackert med nyckelben som syns lite och var alltid avis förrut och frågade mig "varför har inte jag så?".

Vågen står nu på 44.0 kg och bmi ligger på 18.6 = UNDERVIKT. (19.5 = normalvikt). Det kanske skrämmer er lite men för 4 år sen vägde jag bara 39 kg och hade ett bmi på långt under underviktig. (16.4) Och innan min viktnedgång nu i vinter/vår så hade jag ett bmi som var sky för högt (20.1). Nu är jag helt ok nöjd med min vikt och ligger på ett stabilt bmi och stabila kg mellan de förra talen. Räkna ut ditt bmi här.

Eftersom att jag inte hinner träna så mycket så äter jag mindre. 1+1 blir inte 0 liksom. Tränar man kan man äta mer, tränar man mindre behöver man inte få i sig lika mycket energi. Det räcker absolut med ett glas vatten och lite sallad (morötter, gurka, tomat) till lunch!



"Call it sickness, call it madness, call it obsession" I call it perfection...

Kommentarer
Postat av: Emelie- Modell och kläddesigner med tre egna företag

Tack :D



Vad tycker du om min nya partyklänning?

Jag älskar färger! :D



Inlägget hittar du här: http://eraey.se/2012/april/hit-that-neonlight.html#comment

2012-04-23 @ 15:37:41
URL: http://eraey.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -