Läsarfråga - bli känd bloggare!



Idag fick jag den här gulliga kommentaren från KIM.  Jag blir alltid jätteglad av kommentarer så det är bara att kommentera på och fråga en massa frågor om ni undrar något! Ingen fråga är för stor eller för liten, det vet ni!

1. Där jag har tjänat mest pengar måste nog vara blogvertiser.se. Det är bara att klicka er in på hemsidan och bli medlemmar så kommer det snart ett "uppdrag" till er. Ofta ska man skriva ett inlägg om poker, biljard osv. och så får man 100 kr i början och 30% SKATT på alla inlägg man skriver, sedan ökar summan på inlägget till 150 kr och även 30% SKATT här. Så man får inte ut jättemycket av det men för att skriva 100-150 ord om poker på sin blogg och länka till deras hemsida en gång så är det rätt bra betalt!

Det tar bara någon minut att skriva och sen är det bara att länka sitt inlägg till blogvertiser så fixar de ut pengarna den 20 eller 25:e varje månad. OBS! Man måste ha kommit upp i 200 kr innan man får utbetalning och för mig tog det ca 3-4 inlägg och man kanske får ett inlägg alt. 2 i månaden :) Mer kan ni läsa på deras hemsida om ni är intresserade.

2. Mejla olika poker/biljard eller liknande företag och fråga om de vill ha ett samarbete med er i form av pengar till er som bloggar och reklam/inlägg av er till dem. Ett företag hörde av sig till mig och frågade om jag ville skriva ett inlägg om deras hemsida och för det skulle jag få 800:- Såklart gjorde jag det eftersom att jag älskar att blogga och att shoppa så det var en självklarhet för mig! :) Sök bara på google "biljard" "poker" osv.

3. Bli medlem på mer-trafik. Det hjälper er att få hundratals nya besökare! Eller det hjälpte i alla fall mig!

Såhär fungerar det:

När du har sett 3st andra medlemsidor kommer din egen sida att visas 2 gånger. Så för 3 poäng (klick) så visas din egna blogg 2 gånger för andra. Det är som en värld av bloggar och man klickar på "nästa blogg" väntar i 10 sek och då har man tjänat 3 poäng! Om man klickar och får 200 poäng på en dag (väldigt lätt) så får man också 50 poäng EXTRA!

Denna sida ger alltså inte pengar utan poäng och väldigt lättförtjänta besökare!

Tipsar du dina vänner om deras tjänst så tjänar du även på deras surfande.

Bli medlem NU så får du också 150 poäng i bonus! <---- klicka på NU ! :)

4. Kommentera mycket bloggar och hamna på blogg.se's framsida! Det ger dig väldigt myckte besökare men det är ganska jobbigt att kommentera typ 400-500 bloggar per dag så om du har tid över är det bra! :) Var även med i andras tävlingar eller ha en tävling själv. Mejla lite olika företag och fråga om de skulle kunnas tänka att sponsra din blogg med någon liten sak från deras hemsida! Jag har haft typ ett femtiotal samarbetsparterns och har trivts väldigt bra med att få saker hemskickade och kunnat anordna tävlingar!

5. Skriv inlägg med både bild och text. Det här är jag bra på ibland och dålig på ibland! Det får inte vara för mycket text, hellre för lite än för mycket och den måste delas upp i stycken och så precis som jag har gjort i det här inlägget, för annars kommer folk aldrig att orka läsa! Väck intresset för inlägget redan i rubriken och skriv en intressant text i inlägget och klicka sedan in en bild, som antingen hör till inlägget, eller inte hör till inlägget alls. Då börjar folk undra och bli lite intresserade av ditt liv och din blogg och kanske vill följa den!
Ja, om ni har några tips att komma med så kan jag göra en update på det här inlägget, för just nu står det helt still i skallen! :) Hoppas att tipsen hjälper er till att bli bättre och gladare bloggerskor med massa pengar och otroliga besöksantal!


Kommentarer
Postat av: Felicia

jadu en massa tips haha



SV: JAAAADÅÅ



pussen

2011-11-04 @ 08:00:01
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: emma

ooh, nästan så jag tar åt mig :)

2011-11-04 @ 08:15:20
URL: http://emmababy.se
Postat av: Emely Tuväng

Bra tips! :D

2011-11-04 @ 08:46:27
URL: http://www.emssan.blogspot.com
Postat av: Emil (GymElof)

Riskakor med honung smakar kalaspuffar. Hur gott som helst. Men massor med kolhydrater, rekommenderas endast vid stenhård träning...

2011-11-04 @ 08:57:17
URL: http://gymelof.shapemeup.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

bra tips :)

2011-11-04 @ 09:00:25
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -