Steg för steg sminkning: Zebrawoman

fghjmk

1. Foundation

2. Applicera en ljusvit skugga (helst med lite glitter i) eller ännu bättre en vit ögonpenna, över 2/3 av ögat.

3. Ta en "snedpensel" och gör en markering som jag gjort på bilden, börja smalt och fyll i tjockare sen! Ta en svart färg!



4. Fyll i med en stark rosa färg över i samma bågform.  Blända!!!

5. Applicera samma vita ögonskugga över den rosa upp till ögonbrynet!



6. Applicera eyeliner / kajal det som känns bäst. Uppe och nere!

7. Börja att göra zebraränderna.  Jag började utifrån och till mitten och sen innifrån till mitten :)



8. Applicera mascara och blända ut skuggorna något :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Nu pågår det två tävlingar hos mig, passa på att anmäla dig :)

2011-07-27 @ 17:19:44
URL: http://hallonmia.blogg.se/
Postat av: Gabriella - hårdrockare ut i fingerspetsarna!♥

jag tyckte tyvärr att eyelinern mitt på ögonlocket förstörde allt :/



kram

2011-07-27 @ 20:08:49
URL: http://gabriellarokolampi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -