Ändrade frukostvanor!

Sen jag var i England  så har jag blivit jäkligt trött på torrostade äckliga vita mackor och har istället ersatt den frukosten till något helt annat! Nu börjar jag dagen med Kellogg's Special K Red berries istället! Mycket gott och hyffsat nyttigt. Flingorna får plats i en skål med mjölk och så äter jag en frukt till bredvid :D

Det är en bra start på dagen med mycket fibrer och vitaminer och för er som inte äter frukost, läs det här:

Frukosten är en viktig del i en sund livsstil. Studier har visat att frukosten förebygger övervikt, bland annat därför att aptitregleringen resten av dagen påverkas.Det kan vara frestande att hoppa över frukosten om man vill gå ner i vikt, särskilt om man hör till dem som inte har så stor aptit på morgonen. Men detta rekommenderas alltså verkligen inte.Om du hoppar över frukosten kan du starta en ond cirkel som gör att du omedvetet äter för mycket resten av dagen, och sedan försöker kompensera detta genom att hoppa över frukosten nästa morgon också. Med en stadig frukost får kroppen något att arbeta med och man undviker den där känslan av att vara sugen på någonting senare på förmiddagen. Frukosten får samtidigt aptitregleringen att fungera bättre, så att det blir lättare att äta rätt resten av dagen. Kanske är det därför som de som äter frukost ofta är smalare än de som hoppar över den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -