Steg för steg sminkning: vardagslyx



ljus creme ögonskugga

3 bra lätta ögonskuggor att arbeta med. Längst ner kallar jag för ögonskugga 1, den till vänster ögonskugga 2 och den till höger ögonskugga 3 :)



1. Grunda med foundation och ögonbrynsfärg.

2. Applicera den ljusa cremeögonskuggan över nästan hela ögonlocket.

3. Applicera den "1:a ögonskuggan" som är lite bronzig över den ljusa cremeögonskuggan, den kommer att hålla superbra då!



4. Använd skugga nummer 2 som jag visade på paletten över. (bild 1)

5. Använd skugga nummer 3, den är något mörkare än 2:an. (bild 2)

6. Bleeending! med blending brushen. Färgerna ska liksom gå in i varandra!



7. Applicera kajal eller eyeliner, det du gillar bäst!

8. Applicera mascara!

Superfin sminkning , vardags som fest! :)

Kommentarer
Postat av: Lina Holgersson

Superkul att du är med och tävlar i min bloggtävling!

Nu har det kommit en ny regel (eller vad man ska säga) som ger dej chansen till dubbla lotter i tävlingen!

Gilla min blogg på facebook så får du en extra lott i tävlingen.

Ser om du gillar, så du behöver inte skriva någon ny kommentar.







Gilla här: http://www.facebook.com/pages/linaholgerssonsbloggse/225996494119410







Pussar & Kramar

/Lina Holgersson

2011-08-27 @ 15:34:08
URL: http://linaholgerssons.blogg.se/
Postat av: J e n n s a n s m o d e ♥

Bruna sotningar är alltid snyggt!

2011-08-27 @ 20:05:25
URL: http://jennsansmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -