Pokerskola.com

Jag har aldrig spelat poker i hela mitt liv, kanske vore det någonting att testa? :)

Pokerskola.com kom till för att de såg ett behov hos många vänner och bekanta, men framför allt nya spelare, att lära sig mer om poker och hur man spelar spelet. Denna kunskap finns visserligen till stor del redan ute på nätet och i de tusentals böcker som skrivits på ämnet poker, men de har sällan sett den samlad på ett och samma ställe! Deras ambition är därför att vara den enda, heltäckande, resursen du behöver för att lära dig allt från grunderna i poker till avancerad taktik i Texas Hold ' em.




Jag skulle vilja testa att spela poker på internet, det verkar ganska roligt, men ändå svårt! Tänk om man förlorar pengar liksom, och inte vinner något, då skulle jag bli jätteledsen! :/
Fast jag tror att internetpoker är tråkigare än vanlig poker. Jag tror att man får mer spänning och intensitet i spelet om man sitter med andra personer runt ett bord och en "dealer" eller vad det nu heter. När man får korten, håller i dem och får känna på spelet liksom, det tror jag är skoj! När man sitter framför en datorskärm blir det inte lika mycket "på riktigt" och fusk eller felblandning av kort kanske. Eftersom att jag knappt har någon erfarenhet av poker och liknande spel så tycker jag att det är bra att det finns en pokerskola på internet där nybörjare kan lära sig hur man spelar och bli riktiga proffs! :)

Förklaring till Texas Hold ' em:

Hold ’em
är samlingsnamnet för en grupp pokerspel som domineras av varianterna Texas och Omaha. Texas Hold ’em är det spel som varje år avgör vinnare av WSOP, och den allmänna benämningen på detta spel är ”the Cadillac of Poker”. I den här typen av spel ska du kombinera de kort du fått på hand med kort på bordet som är gemensamma för alla spelare. I olika rundor ska du sedan satsa pengar för att försöka pressa ut, eller locka med, dina motspelare. Spelet är slut när alla spelare utom en har lagt sig, eller efter showdown i sista bettinrundan där bäst femkortshand tar hem potten.


Kommentarer
Postat av: Lina ♥ [minradio.blogg.se]

sv; Najs! :D

2011-08-17 @ 13:39:46
URL: http://minradio.blogg.se/
Postat av: De buföra

Hur gammal är du Linda? Det står nämligen fel på din sidoinfo, vi anser att du borde se över detta.



Mvh De buföra



Ps. Vet du vad Ps. står för? Vi vill gärna veta...

2011-08-17 @ 14:19:51
URL: http://www.BuforIsTheWord.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -