Spansk morgon!

Ni glömmer väl inte tävlingen om att vinna dryck och bars från Reztart? =)

http://lindshe.blogg.se/2010/november/tavling-med-reztart.html


När jag gick upp imorse kom jag på att, idag måste jag plugga!
Superkul, not..
Hade visst glömt att jag skulle översatt en text från svenska till spanska till efter lovet så jag var
ju bara tvungen att göra det nu! Men det var inte så svårt...

Jag är ju bäst på spanska liksom! =)

Såhär ser min översättning ut, en uppsats om Ernesto frihetskämpen i Argentina.
Ni kanske har sett dagbok från en motorcykel på film?

Ernesto ”Che” Guevara de la Serna  (1928-1967)

Che guevara nació en Rosario en Argentina 14 de Junio 1928. Ernesto tenía asma muy serio y por eso la familia se modaron al norde dónde el clima es más seco. Mas tarde la familia volveron a Buenos Aires dónde ”El Chancho”, como se llamaba , estudió medicína y fue medico.

Despues los studios Ernesto y el amigo de el , Alberto, hicieron un viaje por America Latina qué le cambiaba. Se volvió más radical y quería luchar por los pobres y personas oprimidar que había encontrado durante el viaje. Esto no era una casualidad, la madre de Ernesto era una communista y feminista radical.

En Mexico se encontró unos cubanos que planeaban un revolución contra el dictador cubano Batista. El líder era un joven abogado, llamado Fidel Castro. Se unía a ellos y participó  en le revolución que condució el caso de Batista 1959.

Era gobernador y el ministro de industria y era muy popular de los cubanos.





Ni glömmer väl inte tävlingen om att vinna dryck och bars från Reztart? =)

http://lindshe.blogg.se/2010/november/tavling-med-reztart.html


Kommentarer
Postat av: marre

Jag gör det på Skin Renew Center i Örebro, jag tar alltid "mellansprutan" som är några mg som jag inte riktigt minns, är länge sen jag gjorde detta nu. första ggn tycker jag man ska ta mellansprutan eftersom den minste inte gör så mycket skillnad, bara fyller ut men inte förstorar särskilt.



jag tror inte det finns olika sorters av juvederm, jag har bara sett en sort och det är den jag kör med. vart bor du då?

2010-11-05 @ 08:46:17
URL: http://maaarre.blogg.se/
Postat av: Martin The Edge

Blir det nåt fredagsmys ikväll?



Kanske en klassiker som chips/cola & idol?

2010-11-05 @ 09:04:40
URL: http://edgeman.blogg.se/
Postat av: Emma

Nu är det dags för folk att rösta i Veckans Bild! :D

Gå in på min blogg för att rösta eller följa tävlingen.

Ha det bra! (:

2010-11-05 @ 09:20:15
URL: http://thedevilschild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -