Glass nostalgi!

Glass i stora lass!

Tittade in på GB glace hemsida och fastnade ett bra tag!
Tänk vad mycket glass det har sålts genom tiderna.. ända sedan 60 talet då en glass kunde kosta 75:- öre till 1,50:-  tills idag när en glass kan kosta från 6:- till 26:- .
Det är så otroligt vad glasspriserna har ökat och så många goda smaker som har försvunnit. :(

Här är glasskartan från när jag föddes, året 1993.
Dock kommer jag inte ihåg att jappglassen ens har funnits XD
1993 glass
Muuums,
vilken tycker du är godast?


Kommentarer
Postat av: Veronica

Min favvo är 88:an :)

2010-06-07 @ 18:58:01
URL: http://verily.blogg.se/
Postat av: Mia

Gud va roligt att se den "glasskartan". :-D

Banana Joe har jag saknat i många år. Den var lagom stor och supergod!

Jappglassen kom fösvann nog lika fort som den kom tror jag.

Efter den så kom ju en massa varianter på just sånna glassar. Raider, som heter Twix idag, fanns ju också som glass.

2010-06-11 @ 09:40:35
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin LINDSHE-Svart bälte i shopping!- -